БМВ Заубер стана поредният тим, който представи новия си болид за 2007 година. Това стана днес на церемонията, състояла се във испанския град Валенсия. С модификацията F 1.07, тимът смята да извоюва повече класирания на подиума, след успешния си дебютен миналогодишен сезон.
"През 2006 година надминахме целите, които си бяхме поставили. Сега очакванията към нас са по-големи, отколкото етапа на развитие на тима го предполага. Това е наказанието, ако изпревариш себе си", сподели директорът на БМВ Мотоспорт Марио Тайсен.
След като БМВ закупи Заубер през 2005 година, новият F 1.07 е първата съвместна разработка на БМВ Заубер, като колата бе разработена предимно в Германия и Швейцария. Нововъвведенията в болида включват по-къс и повдигнат нос, подобрения в охладителната система и по-прилепнала към земята задна част с променен дифузър, както и нова скоростна кутия, позволяваща по-бърза смяна на предавките.
" 2007 година отбелязва втората и финална фаза в развитието на нашия автомобил. Целта ни е нашите усилия да ни доведат до по-чести срещи с подиума на победителите. Ако водещите отбори покажат признаци на слабост, искаме да сме готови да се възползваме от това. Победите през 2007 година все пак не са реална цел за нас. Ще търсим успехи през 2008 година, а през 2009 година се надяваме да се включим в борбата за титлата", добавя Тайсен.
БМВ Заубер представиха и пилотите, на които ще се разчита през новия сезон - състезателите на тима са Робърт Кубица и Ник Хайдфелд, а тест-пилоти Себастиан Ветел и Тимо Глок. Хайдфелд, който спечели 23 точки през миналия сезон, приветства новия болид, но предупреди, че прекалената еуфория и гръмките очаквания ще бъдат неуместни.
"След дебютния ни сезон като нов екип, просто сме длъжни да продължим по предначертания ни път. Но никой не може да очаква прекалено много от нас, защото колкото по-нависоко се изкачваш, толкова по -разредена е атмосферата. В първата ни година спечелихме 36 точки като тим и завършихме пети в отборната надпревара. Но четвъртият тим беше с 86 точки, а това е светлинни години разстояние", каза Хайдфелд.
За Кубица това ще бъде първият пълен сезон като пилот във Формула 1. Талантливият поляк замени Жак Вилньов в средата на миналогодишната надпревара: " Научих много през 2006 година и искам да го приложа в тренировките за този сезон, за да науча още-повече. Да се изкачиш на подиума след състезание във Формула 1 беше невероятно преживяване, така че искам да го изпитам пак", сподели Кубица.
БМВ Заубер обявиха още, че тимът ще продължи да се развива на всички управленски нива. През 2007 година тимът ще разполага с 430 души персонал само в базата си в Швейцария, докато екипът на БМВ на базата в Мюнхен е 300 души.
El Kavaliere
на 24.01.2007 в 22:53:31 #5Вапроса е в тва,не как изглежда Кубица,а дали ще продължи с доброто си предсавяне от миналия сезон В падока казват,че е супер потенциал,щом и хиената Бриаторе съжалява че го е изпуснал
resistor
на 22.01.2007 в 11:33:18 #4абе по типи4ен поляк от Кубица нема Интересно съчетание се получи... германец и поляк в един отбор... пък и ако Кубица наистина е чифут леле..!!! ще се изпотепат по пистата
*БЕЛОВ*
на 19.01.2007 в 23:56:25 #3Хайдфелд прилича на дядо ми
genua
на 17.01.2007 в 18:11:09 #2Скромно мога само да кажа,че тази година Заубер БМВ, ще са още по добри. Колкото да Кубица, той е бъдещето на Формула1.
Olimpia
на 17.01.2007 в 10:31:31 #1Кубица, дали е чифут не знам! поскоро формулата мое само да спечели от присъствието му...новия сезон ще покаже, може ли го или не....карането. шото пилоти - бол, но читавите карачи останаха малко