Марк Уебър спечели състезанието в Испания на пистата "Каталуня". Пилотът на Ред Бул, който започна надпреварата от първа позиция, бе абсолютно безгрешен и за момент не изпусна водачеството. На повече от 20 секунди зад австралиеца финишира Фернандо Алонсо (Ферари).
Ново разочароващо състезание записа Себастиан Фетел. Младият германец, който започна от втора позиция, едва стигна до финала. И този път причина за това станаха куп технически проблеми, които попречиха на Ред Бул да запише двойна победа. В крайна сметка Фетел намери място на подиума, завършвайки трети.
Силно представяне на първото за сезона състезание в Европа направи и Михаел Шумахер, който остана четвърти и издържа мъжки в една неспирна битка със световния шампион Дженсън Бътън.
Големият губещ на "Каталуня" бе Люис Хамилтън. Британецът направи силно състезание и се движеше втори, но спука гума обиколка преди края, която го извади от надпреварата.
КЛАСИРАНЕ НА СЪСТЕЗАНИЕТО В ИСПАНИЯ:
1. Марк Уебър (Ред Бул)
2. Фернандо Алонсо (Ферари)
3. Себастиан Фетел (Ред Бул)
4. Михаел Шумахер (Мерцедес ГП)
4. Дженсън Бътън (Макларън)
6. Фелипе Маса (Ферари)
7. Адриан Сутил (Форс Индия)
8. Роберт Кубица (Рено)
9. Рубенс Барикело (Уилямс)
10. Хайме Алгерсуари (Торо Росо)
11. Витали Петров (Рено)
12. Камуи Кобаяши (Заубер)
13. Витантонио Лиуци (Форс Индия)
14. Нико Розберг (Мерцедес ГП)
15. Нико Хюлкенберг (Уилямс)
16. Ярно Трули (Лотус)
17. Тимо Глок (Вирджин)
ОТПАДНАЛИ:
Люис Хамилтън (Макларън), Себастиен Буеми (Торо Росо), Карун Чандок (Испания Рейсинг), Педро де ла Роса (Заубер), Хейки Ковалайнен (Лотус), Бруно Сенна (Испания Рейсинг)
немо
на 12.05.2010 в 22:51:54 #42Алонсо не само е признат за 1 от най-агресивните и атрактивни пилоти изобщо в историята на спорта ,а ми го демонстрира всяко гп , не очаквам да го забележиш .. още по малко да го признаеш ------------------------------------------------------------------------------------------- Матейка,в дискусията с теб има един кон с капаци и това не съм аз
Това надявам се не те обижда,защото нямам такива цели
Що се отнася до агресивен и атрактивен.....малко не ми се връзват тия понятия за пилот,който в повечето случай печели след проблеми при конкурентите си,и който не успя да спечели титла с поне една победа повече от прекият си съперник
През 2008-ма има 2 показателни за агресията и атрактивността му победи
нали така ?
Иначе за Алонсо или добро....
,или по-добро....ако ми позволиш волно да перифразирам Мечо Пух
![](https://webnews.bg/assets/images/emoticons/icon_lol.gif?_=1446728989)
д мраз
на 12.05.2010 в 14:05:40 #41Шумахер си върши идеално работата за която беше извикан.Извика го не само Браун,ами и всички останали и не да си оправя собствения имидж,а имиджа на формулата.Вярно е,че вече не може да ги бие вече тия младоци,ма нейсе. Варварина е прав,Ф-1 се превърна в Гран туризъм.Че аз и на туризъм като тръгна и не пестя гуми и гориво![](https://webnews.bg/assets/images/emoticons/icon_lol.gif?_=1446728989)
mateo
на 11.05.2010 в 01:25:17 #40Немо, Хамилтън правил шоу ... само той ли?
и с какво повече е допринесъл за шоуто от Алонсо конкретно?
като изключим разбира се квадртните гуми и шестоъгълната предна лява , 1 обиколка преди финала направи Мега шоу признавам , даже бих го нарекъл секс
да ти припомням ли какво направи Алонсо в Австралия/от последен в колоната/ , ами в Малайзия като почти изпревари Бътън/беше МНОГО по бърз от него/ с полу-болида си , ами в Китай , половината състезание в бокса преседя и пак отпред завърши като направи едни от най-красивите маневри в състезанието ... но знам че антифенството ти пречи да оценяваш нещата такива каквито са
Алонсо дали е професор не знам , има няква логика , само че за разлика от истинския Професор Прост , Алонсо не само е признат за 1 от най-агресивните и атрактивни пилоти изобщо в историята на спорта ,а ми го демонстрира всяко гп , не очаквам да го забележиш .. още по малко да го признаеш
колкото до скуката , предполагам миналата година на Каталуня си заспал още преди старта а "събитията" около самото ГП само са спомогнали съня ти да е дълбоко непробудим дфо към 6-7 вечерта
![](https://webnews.bg/assets/images/emoticons/icon_lol.gif?_=1446728989)
mateo
на 11.05.2010 в 01:14:27 #39какво му е на имиджа на Михаел , че да има нужда от запазване Чисто нова кола , по-добра от старата Но пък е забавно да чуеш настоящия световен шампион да проплаква по радиото " Кажете на стюардите да накажат Шумахер , че не ме пуска да го изпреваря Обаче не можах да разбера ... кой точно е малкия Кими --------------------------- Der Fuhrer, не може да се отрече по отношение на имиджа Шумахеров , че съвсеем леко пострада заради Нико
промениха целия болид за да "пасне" повече на Шумахер като се изплюха на Нико , той да се оправя как може , както в доброто старо Шумахерско време
аз лично тълкувам ситуацията до момента така - когато НЕ всичко около Шуми се върти около него , пилот без нито 1 победа титла и каквото и да е , не му дава да диша дори , щото за тия 4 състезания го направи див и красив МЕКО казано
и сега добрия стар Мечок Рос идва на помощ , и Шуми взе та отлепи от дъното
по-интересното е друго - ще успее ли Нико да бие Шумахер дори при тез и мощни бутания от отбора, ако стане ще е купон признавам!
нещо повече - докато се мъчат от Мерц да "нагодят" всичко за Шуми отбора търпи тежки загуби на фронта на еволюирането в темпото на болида
в Китай бързи почти колкото Ферари и Мак , в БАрса на секунда и половина за тях , но пък Шуми блести над Нико
колкото до Бътън , тук съм съгласен - 1 идея повече агресия и решимост му трябваше но не посмя .. , пък и Шуми се защитаваше както трябва , трябва да призная ,че маневрата когато мина пред Бътън беше много добра , много плавно и в същото време максимално късно спиране в завоя тип "гмуркане" без да изпушат гумите , може да не го харесвам но фактите са си факти
и последно - не малкия а новия Кими ..
за Фетел говорех ... тва момче не спря с проблемите , докато при Уебър такива няма ... вече доста се говори из Ф1 като че ли за стила му дали не е нещо ала Кими , несъвместим с техника ![](https://webnews.bg/assets/images/emoticons/grinning-smiley-021.gif?_=1446728989)
немо
на 10.05.2010 в 23:09:33 #38Фюрер, За литъл Кими едва ли ще чуеш,но според прочетено тук-там Кими и Фетел са аверчета,та е възможно малкият да е прихванал нещо от каръка на батко си....това на шега....донякъде....
Иначе този,който прави шоу за сега е Хамилтън....а Алонсо трупа точки....някой го беше сравнил с Професора....има резон....
А състезанието го заспах при 1-вите влизания...и не съжалявам много...
Der Fuhrer
на 10.05.2010 в 22:24:35 #37mateo - какво му е на имиджа на Михаел , че да има нужда от запазване . Мисля , че този уикенд видяхме реалното разположение на силите в Мерцедес . Чисто нова кола , по-добра от старата , която всеки от екипите да настрои според пилота който ще я кара . Резултат го висяхме ... и според мен не се нуждае от коментар . Но пък е забавно да чуеш настоящия световен шампион да проплаква по радиото " Кажете на стюардите да накажат Шумахер , че не ме пуска да го изпреваря ."
Обаче не можах да разбера ... кой точно е малкия Кими ? Да не би още някой да е решил да премине във ВРЦ шампионата . Ще ми е интересно да уточниш , защото знам че доста медии наричаха Фетел в началото - Бейби Шумахер ... ама не съм чул за Литъл Кими
waterwet
на 10.05.2010 в 21:56:05 #36Racing fan, Обърни внимание на съвета, който Джо Клиър даде на Росберг и как Нико го изпълни дословно и успя да изпревари адаша си. Кога такова развитие при Хамилтън?
waterwet
на 10.05.2010 в 21:53:38 #35А пък аз това искам да гледам. И май не само аз. Относно Фетел,съм на мнение че пропуска много шансове заради мекушавост. Още не е готов за шампион. В две поредни състезания Хам го изпреварва по един или друг начин.Трябва да се научи да е по-корав. Видя се,че агресивността не се наказва(измежду стюардите има бивши пилоти,които явно харесват това),а като гледам коментарите и феновете харесват борбата дори и много твърда. ------------------------------------ Рейсинг, Износването на предна лява на "мекицата" - пистата на Каталуния си е чиста проба неграмотност. Просто Хамилтън за разлика от опитни пилоти, дори в сравнение с Хюлкенберг, който е дебютант е технически неграмотен. Представи си има и световна титла! Бътън усети накъде отива работата с гумите и върна газта. Алонсо си е лисица, но вече "гадна" след като е във Ферари. Шумахер задържаше с плавно спиране, заради гумите. Даже Фетел този сезон се пази, защото вече може да спира и има цел, докато Хамилтън продължава да е галеника на интернационалната пропаганда и кръглия идиот във Ф1.
mateo
на 10.05.2010 в 20:49:09 #34Уебър направи отлично състезание и посмачка всичко живо Браун е решил да запази последните 3 Перца от имиджа на Кепрен похвално!
Хам колко "случайно" изгърмя най-натоварената гума в състезанието , след 50 тура с нея
лека полека вторите пилоти почват да се изясняват - Маса, Шумахер, Хамилтън .. в Ред Бул все още са на кантар , ама ако новия Кими продължава така с техниката си , не го чака нищо добро
Алонсо както винаги с ненормално темпо предвид възможностите на болида му
струва ми се че скоро в отбора ще намерят баланса КВЛ-състезание , като темпо
Racing fan
на 10.05.2010 в 20:22:34 #33Der Fuhrer Затова пък Господ си знае работата ====================================== и чува молитвите алонсови Е,не съм особенно щастлив от този факт,но..
Racing fan
на 10.05.2010 в 20:19:06 #32Това всъщност е атрактивно за гледане и печели симпатии,но в крайна сметка дава по-лоши крайни резултати =================================== А пък аз това искам да гледам. И май не само аз. Относно Фетел,съм на мнение че пропуска много шансове заради мекушавост. Още не е готов за шампион. В две поредни състезания Хам го изпреварва по един или друг начин.Трябва да се научи да е по-корав. Видя се,че агресивността не се наказва(измежду стюардите има бивши пилоти,които явно харесват това),а като гледам коментарите и феновете харесват борбата дори и много твърда.
m00n40
на 10.05.2010 в 18:09:21 #31Е не казвам, че Бътън е някакъв супермен или че вината е изцяло на Фетел за колебливите резултатаи на Ред Бул. По скоро ми се струва че пилот с качествата на Бътън щеше да извлече повече в тази конкретна ситуация. За мен Уебър не е достатъчно бърз и стабилен да поведе отбора а Фетел пък в желанието си за победа попресилва техниката отвъд границите на издръжливоста същото което прави често и Хамилтън. Това всъщност е атрактивно за гледане и печели симпатии,но в крайна сметка дава по-лоши крайни резултати от тези който един по-внимателен макар и не по-бърз пилот би могъл да постигне.
Der Fuhrer
на 10.05.2010 в 16:13:44 #30Racing fan - Фетет го държаха поне 4 сек на място след смяната на гумите заради преминаващи болиди покрай бокса на Ред Бул . Задържаха го , за да няма случки като тази между Фетел и Хамилън в бокса в Китай . С други думи , направиха това което не направиха Макларън . Просто в някои отбори се работи професионално и коректно за разлика от други . Затова пък Господ си знае работата и има спукани гуми![](https://webnews.bg/assets/images/emoticons/icon_wink.gif?_=1446728989)
Varvarin
на 10.05.2010 в 13:25:28 #29Баси тъпото нещо става Ф1. Скука, пълна. Едно на ръка такива писти като тази глупост в Барселона трябва да изхвърчат от календара. Всички писти трябва да си достатъчно удобни да може да се изпреварва на много места. Ф1 се е превърнала от спорт в който трябва да си бърз, агресивен и находчив в спорт, в който трябва да си мека мара, да си клатушкаш спокойничко зад някого и да чакаш да му се прецакат гумите. Пълен цирк, не този, който е най-бърз и агресисвен успява, а този който си врътка обиколки спокойно. Тотално се скапаха нещата и скуката е пълна. Честито на победителите, но ми се струва, че все повече загубва интерес да гледам как час и половина 20 глупака обикалият в кръг и ги е страх да се натиснат, да не им се износят гумите. Ф1 клуб за пазене на гуми ли е или какво? Пълен ташак.
Racing fan
на 10.05.2010 в 13:23:48 #28Представянето на Шумахер наистина бе най-доброто от всички състезания през сезона,но колко са по-добри Мерцедес? Отново както и в Китай,той е на 1 мин след победителя,но там Нико се бореше с Ред Бул,а сега не можа да вземе точка.
Racing fan
на 10.05.2010 в 13:19:16 #27И понеже Бътън е страхотен, 46 обиколки се влачи след Шумахер,а после мрънка,че не му е направил път. Не искам да оспорвам качествата на Бътън,но не го превъзнасяйте.
Racing fan
на 10.05.2010 в 13:19:13 #26И понеже Бътън е страхотен, 46 обиколки се влачи след Шумахер,а после мрънка,че не му е направил път. Не искам да оспорвам качествата на Бътън,но не го превъзнасяйте.
Racing fan
на 10.05.2010 в 13:14:56 #25m00n40 | 10.05.2010 03:28 Според мен ако Ред Бул имаха за пилот Бътън щяха вече да са с 4-5 победи. =================================================== Един път Фетел загуби заради изгоряла свещ,а втория път му блокираха спирачките,което се оказа проблем на шасито,а не на спирачните апарати. Според теб Бътън е извинземен и може да побежадта без свещи и спирачки?!
Я кажи дали нещо друго не ни е убягнало от извънземните способности на Бътън.
Racing fan
на 10.05.2010 в 13:09:38 #24На Алонсето клетвите явно най-добре действат у дома. Пълен калитко.Две подарени позиции без никаква заслуга.Ако не беше в Испания,едва ли щеше да се появи в кадър.Тръгна четвърти и там щеше и да завърши.
Racing fan
на 10.05.2010 в 13:05:14 #23Честито на Уебър и Ред Бул,както и на техните фенове. След поредното състезание на сухо,се видя че без дъжд, формулата е интересна само в първите 15-20 обиколки,докато минат смените на гуми.Пълна скука. Кой каквото ще да си говори,само Хамилтън успяваше да поддържа темпото на Ред Булите. Никъде не видях коментар за минаването на Хам пред Фетел.Фетел водеше с около2.5 сек и първи смени гуми.Никой не обърна внимание,че смяната стана за повече от 6 сек., а всички останали за 4. Въобще не се изненадах,че само обиколка след това Хам излезе пред Фетел.Изненада ме това,че никой не обърна внимание защо се случи това,а и не дадоха повторение за някаква грешка в бокса.Пълна мистерия.