Кристиано Роналдо няма право да използва изображението на "Златната топка" или дори свои снимки с нея за рекламни цели, се разбра в кулоарите на церемонията по връчването на наградата в понеделник в Цюрих. Причината се крие във войната на двата гиганта в спортната екипировка - "Адидас" и "Найки".

Играчът на "Реал" (Мадрид) има персонален договор с американската компания, но пък германците са партньор на ФИФА, при това един от най-отдавнашните и най-щедрите.

През ноември бе постигнато споразумение договорът между ФИФА и "Адидас" да бъде удължен до 2030 г. Според клаузите на предишния договор ФИФА прибираше по 30 млн. евро годишно, а се очаква новият договор да е за по-голяма сума. Като официален партньор на ФИФА "Адидас" има ексклузивни права върху рекламните и маркетинговите права на наградата.

В същото време основният съперник на Роналдо - Лео Меси, бе определено на печалба поне от последната си "Златна топка". Аржентинецът е рекламно лице на германския концерн, който преди година пусна специална серия обувки от топовия си модел f50 с изображение на трофея. Продажбите бяха толкова добри, че "Адидас" вече обявиха втори тираж, при това независимо от това дали клиентът им ще спечели петата си "Златна топка".

Германците се похвалиха, че очакват рекордни продажби през 2014 г. и се надяват те да достигнат около 2 млрд. евро срещу 1,3 млрд. през 2012 г.

Със сигурност голяма част от надеждите им са свързани с представянето на Лео Меси и Аржентина, които играят с "Адидас". В същото време Роналдо и Рибери в Бразилия ще са с екипи на "Найки". Куриозното е, че в клубните отбори ролите им са разменени - "Реал" на Роналдо и "Байерн" на Рибери се обличат от "Адидас", а "Барселона" на Меси - от "Найки".

Представителите на ФИФА и на "Адидас" на церемонията в Цюрих категорично отказаха всякакъв коментар по темата с рекламните права на "Златната топка".