Забързано ежедневие, световна глобализация, социални мрежи... Светът се променя. Непрестанно ставаме свидетели на странности, опитвайки се да бъдем в крак с тенденциите. Неизбежно е - тези и още понятия навлизат и във футбола. През 2016 Youtube звездата Спенсър Оуен създаде отбор, който в момента има поне 375 хиляди фена.

Спокойно, не е нужен толкова голям стадион. Те гледат мачовете онлайн. Всяка среща се записва и качва в Youtube, а толкова са абонатите, които следват официалния канал на отбора в платформата за видеа. Тя е основно място за подвизите на Хаштаг Юнайтед. Дори името на тима (идва от англ. "hashtag") е продиктувано от социалните мрежи. Символът, наричан още диез, е знак за препратка и за търсене. Използване на хаштагове по време на масови събития улеснява намирането на информация.

Това не е обикновен футболен отбор.

До момента тимът се състезаваше в шоу мачове срещу комедианти, бизнесмени или младежки формации на клубове. От следващия сезон ще бъде част от Английската футболна пирамида. Хаштаг ще започне от 10-то стъпало, но Оуен е убеден в бързото изкачване на неговите момчета. До скоро играли на "Уембли", "Емирейтс" и "Селхърст Парк", сега ще трябва да започнат от негостоприемни селски терени. От нулата.

Снимка 360327

Източник: Фейсбук

Отборът доби още по-голяма популярност с турнетата си в САЩ, Испания, Сърбия и Ирландия.

"Теоритично можем да бъдем във Висшата лига след 9 години", споделя Спенсър Оуен. Това би привлякло огромната онлайн фенска маса и на стадиона, но за това - когато му дойде времето. Тимът не може да се оплаче и от липса на финанси. Основният спонсор на Хаштаг Юнайтед е популярният футболен симулатор Top Еleven. Мобилната игра (с над 180 милиона потребители) започна да финансира и Стоук Сити от сезон 2017/2018, но отборът изпадна в Чемпиъншип. Феновете на Хаштаг се надяват това да е случайност.

Титулярните екипи са в жълто и синьо, а резервните в лилаво.

Със сигурност това няма да е типичният английски отбор. Дали ще се окаже поредната модна глупост или след десетилетие ще достигне до най-високото ниво? Трудно е да се каже. С правилно управление и достатъчно финанси, за жалост без тях вече е трудно да бъдеш конкурентен, може и да се получи.

До тогава ще гледаме култовите мачове на Хаштаг Юнайтед в Youtube. Както над 375 хиляди фена от цял свят.