Докато в почти целия свят - и особено в Северна Америка и Европа, вестникарският бизнес върви стремглаво надолу с намалени тиражи, то в Индия ситуацията е коренно различна.
За 10-те години от 2006 до 2016 г. дневните тиражи на вестниците са се увеличили с повече от 23 милиона. Това прави по около 5% ръст всяка година, показват данните на ресорната служба в Индия, цитирана от Bloomberg. Само между 2013 и 2015 г. той е бил 32%.
Като основна причина за ръста се посочва все по-големият брой грамотни хора, както и растящата икономика и увеличеното местно съдържание във вестниците.
В същото време тиражите в САЩ са спаднали с 3%, с 6% във Франция, 9% в Германия и 12% във Великобритания.
Растежът на вестникарския бизнес е факт въпреки усилията на местното правителство, както и на компании като Google и Facebook да дадат достъп до интернет на все по-голяма част от населението.
Повече читатели означават и по-големи приходи за издателите. През 2016 г. приходите от реклама са били 3.1% милиарда долара, като се очаква през 2021 г. те да достигнат 4.5 милиарда долара.