Финансово-икономическите и геоложките проучвания за уширение с по още една лента на автомагистрала "Тракия" между София и Пловдив започват скоро, увери пред БНТ министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков. По думите му, проектът ще бъде частично финансиран благодарение на въвеждането на тол системата.

Идеята са разширение на магистралата се роди в средата на лятото на миналата година. Нанков съобщи, че през 2017 г. е имало 15% ръст на трафика по автомагистралите и основните първокласни пътища, а самата "Тракия" е най-натоварена в участъка между столицата и Пловдив. "Само на 22 декември, предпразнично, за денонощие там са преминали близо 35 000 автомобила", каза министърът, като подчерта, че през лятото по магистралата има дни и с двойно по-висок трафик.

Министър Нанков коментира и идеята за тунел под прохода "Петрохан". "Тази година завършваме строителството на обходния път на Габрово и ще обявим обществена поръчка за изграждане на тунела под Шипка. Аз обаче съм убеден, че Стара планина трябва да се прекосява от най-малко два тунела и най-логично е да има такъв под Петрохан. Той ще даде възможност за икономическо съживяване на Северозападна България, но за съжаление нямаме европейски средства за подобни съоръжения. Средствата от тол системата обаче ще дадат шанс и за реализация на този проект", посочи министърът.

Тол системата в България: Какво представлява и колко ще плащаме?

Тол системата в България: Какво представлява и колко ще плащаме?

Договорът бе подписан, но остават много въпросителни