Четири пъти повече потребители са пазарували онлайн по време на Black Friday, каза за БТА Теодор Кафеджиев - маркетинг-мениджър на сайта VsichkiOferti.bg. Продадените стоки и услуги са за 4 500 000 лв.
По време на Black Friday най-посещаваната категория е била за техника, като повече от половината продадени стоки са в тази секция. Потребителите са търсили най-много смарт устройства и домакински електроуреди.
На второ място по посещаемост е била секцията за мода. За дрехи, обувки и аксесоари са похарчени над 400 000 лв.
Тази година потребителите успяха да се възползват от намаления на разнообразни продукти - стоки за дома, стоки за домашни любимци, добавки, фитнес уреди, детски стоки, мебели, хостинг услуги, курсове и обучения и други, коментира Кафеджиев.
Пиковият час за посещения е бил в 8 сутринта, когато страницата е генерирала близо 10 000 посещения. 47 процента от потребителите са разглеждали намаленията през мобилните си устройства, посочи експертът.
Активни вече са и промоциите за Коледа и Нова Година, като очакванията са рекордни продажби през декември, отбеляза Кафеджиев.
"Забелязва се трайна тенденция, според която все повече хора предпочитат онлайн покупките, вместо препълнените търговски центрове, задръстванията и опашките. Така българинът се доближава все повече до потребителите от Западна Европа", коментира Кафеджиев.
Той допълни, че се забелязва нова тенденция. Тази година магазините-участници в промоционалните кампании проявили креативност като не са се ограничили в "Черен петък", а са пуснали кампании с намаления като Black Friday, Ред Friday, Big Friday, Black Weekend, Cyber Friday, Black Week, Cyber Week.