Благодарение на растящото търсене на британски занаятчийски бири в Южна Корея, британският износ на храни и напитки надминава 10 млрд. лири за първите 6 месеца на 2017 г. Това е ръст с 8.5% на годишна база и най-добрите данни за първото полугодие, показва официалната статистика.
Ирландия, Франция и САЩ са трите най-големи пазара на британски храни и напитки, но Южна Корея е най-бързо растящият, като приходите от износ са се увеличили със 77%, а продажбите на бира с повече от 420% на годишна база, достигайки 59.3 млн. паунда.
Продажбите на бира в Южна Корея изпревариха уискито - традиционно най-популярният британски продукт за износ. Сред другите ключови продукти на британския износ за корейския пазар са ракообразните (миди, стриди, раци, скариди) и сладоледът.
В международен план сьомгата е вторият най-популярен британски продукт за износ (след уискито), следван от бирата.
Южна Корея се превръща във все по-важна дестинация за износителите на бира в Обединеното кралство, тъй като младите хора проявяват интерес към специализирани видове пиво като Brewdog, следвайки тенденциите в САЩ и Европа.
Но въпреки бързия растеж, Южна Корея остава сравнително малък пазар за британските продукти, оценяван на едва 156.3 млн. паунда за първото полугодие. За сравнение в Ирландия, която е най-големият пазар на британски стоки, продажбите нарастват с 12.4% до почти 1.8 млрд. паунда, което отчасти се дължи и на спада в стойността на британската валута.
Европейският съюз остава ключов пазар за британските стоки, като британският износ към него расте по-бързо, отколкото този към трети държави.
Положителен тренд на растеж е отчетен в 18 от 20-те най-големи пазара на британски стоки, като само Япония и Испания се понижават.
Това обаче не спира увеличаващият се търговски дефицит на Обединеното кралство, който нараства с 16% до 12.4 млрд. паунда през първото полугодие на фона на увеличаващите се цени на вносните съставки и суровини след спада в стойността на паунда.