България е на финалната права преди започването на изграждането на най-големия тунел в новата си история.
Във вторник в Агенцията „Пътна инфраструктура” бяха отворени офертите за построяването на тунел „Железница”, който ще бъде част от продължението на магистрала „Струма”.
Съоръжението е повече от мащабно – ще бъдат изградени две тръби по 2200 метра всяка, както и два големи виадукта по 700 метра в началото и в края на тунела, обясни тази сутрин в ефира на телевизия bTV министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова.
„Железница” ще бъде почти два пъти по-дълъг от най-дългия тунел в момента – „Витиня” на магистрала „Хемус”, който е 1125 метра.
Той е строен преди 40 години и досега не е проектирано и започнато друго подобно голямо съоръжение. Така, ако бъде завършен успешно, тунелът „Железница” ще се превърне в най-големия проект от 70-те насам.
Участъкът ще се намира между км 366 и км 370 на "Струма" - точно по средата на отсечката Благоевград - Крупник.
Тунелът ще бъде изграден по открит способ и нов австрийски тунелен метод, като поръчката включва още изграждането на 2.46 км открит път и допълнителни съоръжения: мост над р. Струма, надлез над път Е79, надлез над жп линията София – Кулата и надлез над пътя Симитли – Благоевград.
Всичко това обаче си има цена и то висока. Прогнозната стойност на проекта е 250 милиона лева без ДДС. За неговото изпълнение кандидатстват 17 фирми, стана ясно след отварянето на офертите.
Сега зависи от АПИ кой изпълнител ще избере и кога ще започнат строителните дейности. Срокът на завършването е 1400 дни или почти 4 години.
Която и фирма да спечели обществената поръчка обаче, ще участва в написването на новата строителна история с тунела „Железница”.
Vatkov
на 23.08.2016 в 13:18:00 #3Строежът на тунел „Козница“ започва през 1949 г. Окончателно е завършен на 6 юни 1951 г. Козница е най-дългият железопътен тунел в страната. Има дължина 5808,5 m. ––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––– Колко има да гонят сегашните нещастници „мръсните“ комунисти . Да ,Козница “е железопътен тунел но като се има предвид времето и техниката тогава и сега , днешните „строители“ са смешници и жалки. Да не споменаваме че сега средствата идват от новите чорбаджий ,а „Козница“е строен без чужда помощ. Не е лошо .....по–скромно в още не реализираните обекти.По дяволите!!!
Bez masca
на 17.08.2016 в 16:16:41 #2След "Железница" ще има още по-голям тунел - този под Шипка.
Българан
на 17.08.2016 в 15:47:40 #1Какво се е разфукала Лилянка минетката?! Знае ли кога са построени тунелите и виадуктите по магистрала Хемус и за колко пари?! Нещастници! Строят "магистрали" със скорост 5км/година, като боргунски охлюви, а си скъсаха зад...те да се хвалят. А, да не говорим за качеството! Ужас!