Правителството в Рим постави авиокомпанията Alitalia на тезгяха. До 5 юни се очакват оферти на компании и консорциуми за цялата компания или отделни активи и договори. Властта допуска и влизането на инвеститор, който да я реструктурира и върне към живота.

Рим отказа да национализира отново приватизираната компания, която някога бе символ на икономическия бум на Италия след войната. От години обаче Alitalia не може да се справи с конкуренцията на нискотарифните превозвачи и бързите влакове.

Бившият национален превозвач от 2014 година е изцяло частна компания, след като 49 процента от акциите преминаха в ръцете на авиокомпания Етихад (Etihad) от Обединените арабски емирства. Останалите са собственост на банките УниКредит (UniCredit) и Интеза Санпаоло (Intesa Sanpaolo).

Преди почти месец работниците отказаха възстановителния план, който предвиждаше 8% намаление на заплатите и закриването на 980 работни места.

Краят на Alitalia дойде

Краят на Alitalia дойде

Авиокомпанията започна процедура по фалит

Към края на февруари месец т.г. авиокомпанията имаше дългове от около 3 милиарда евро, пасиви на стойност 2.3 милиарда евро и активи около 921 милиона евро. След започването на процедурата по фалит Рим отпусна краткосрочен заем от 600 милиона евро.

Според италиански медии Qatar Airways е един от малкото потенциални купувачи. Компании извън ЕС обаче не могат да притежават повече от 49%, което ги ограничава в бъдеще да управляват сами авиолинията и ги отказва. Конкурентите от Lufthansa, Norwegian Air и Air France-KLM нямат интерес.