Старши треньорът на ЦСКА Стойчо Младенов говори ексклузивно за предаването "Код Спорт" по ТВ+.
Вече 13 години "червените" не са ликували като шампиони. След 31-ата си титла клубът на два пъти губи своя лиценз и също на два пъти беше ваден служебно от евротурнирите. Финансовите и организационни проблеми в ЦСКА свършиха след влизането в клуба на Гриша Ганчев. Бизнесменът винаги е бил известен с голямата си любов към "червения" клуб, който към днешна дата вече е здраво стъпил на краката си.
Миналия сезон ЦСКА спечели Купата на България, но както Младенов често казва - в историята тя винаги е била само утешителна награда за "Българска армия". И в името на отвоюването на титлата за "червените" той се завърна начело на тима.
- Г-н Младенов, още не са отминали емоциите от мача от турнира Лига на конференциите срещу Зоря. Разговаряме около 10 часа след като преспахте, ако въобще сте спали след това напрежение - като върнете лентата назад какво виждате?
- Да, прав сте, не съм спал. По принцип аз след мачове, независимо от крайния резултат, трудно заспивам през нощта. Как бих анализирам мача? Едно отлично първо полувреме, в което трябваше задължително да отбележим гол, но това не се получи. Необичайно за нас слаби 20-25 минути през второто полувреме, в които дадохме възможност на "Зоря" да повярват, че могат да измъкнат нещо. Отбелязаха ни гол, който ние не можахме да върнем, да изравним, а оттам и да победим. Направихме всичко възможно и със смените, които успешно се включиха. Имахме ситуации, които можехме да отбележим. Имахме две ситуации за наказателни удари. В един момент топката бе насочена към Кайседо и техен защитник с ръката промени посоката на топката, а беше последен в защитата. Това се наказва с червен картон. Ситуации вътре в наказателното поле, от които не съумяхме да се възползваме, да отбележим и да вземем точка.
- Доколко виновен е съдията, че ЦСКА загуби?
- Не искам да се оправдавам със съдията, защото де факто вината си е изцяло в нас. Просто подхвърлям някакви щрихи, които оказват влияние на крайния резултат. Така че със съдията аз не искам да се занимавам. В тези 25 минути второто полувреме просто ни нямаше на терена. В тях загубихме контрола върху мача, защото цяло първо полувреме контролирахме и бяхме в половината на противника. Те много рядко стигаха близо до нашето наказателно поле, почти през цялото игрово време ние нападахме. Изключително ефикасни и активни бяхме по фланговете, но през центъра чрез централния нападател Кайседо и Кери нещата не се получаваха. Тези 25 минути през втората част се оказаха фатални за нас.
- Как си ги обяснявате тези 25 минути?
- Нямам обяснение. Можем да говорим всичко, но това е футбол. Противникът стана по-агресивен, ние отстъпихме от пресата, която цяло първо полувреме провеждахме и това беше негативното в поведението на моя отбор. Върнахме се назад, оставихме инициативата на противника и те се възползваха. От един тъч подценихме ситуация, с която им дадохме възможност да отиграят, да изпълнят тъча и да не срещаме човека с топката, да го оставим почти до очертанията на вратата. Това е основното, по този начин си го обяснявам.
- Има още 9 точки да се разиграват в тази група. Доколко шансове останаха за ЦСКА?
- Шансовете са минимални, почти нищожни, за да не кажа, че нямаме шанс. Но ние сме ЦСКА и трябва с всеки един противник да излизаме и да се надиграваме. В ДНК-то на ЦСКА е да атакуваме, да се надиграваме и да правим всичко възможно да печелим мачовете по всякакъв начин. Това е манталитетът, който искам да вкарам в ЦСКА. Манталитет на победител, характер на победител. Да видя, когато резултатът е негативен, отборът да реагира по различен начин. Да, срещу Зоря се получи, но накрая, когато времето беше много малко. Реагирахме и със смените, оказахме някакъв финален натиск, но той беше повече хаотичен. И естествено съдийските решения притъпиха с времето агресията и скоростта, която искахме да провеждаме в последните минути, особено промяната с двамата централни нападатели.
- Как си обяснявате този резултат Бодьо/Глимт - Рома 6:1?
- Пак ви казвам - футбол е. Каруцата като се обърне, после пътища много. Не съм гледал мача, ще имам възможност да го видя, защото имаме мач с Бодьо, така че тепърва ще видя какво е станало. Да видим по-точно противниците, защото ще играем и с двата отбора.
- Все пак ЦСКА постигна не малко в Лигата на конференциите този сезон. Като че ли с вашето идване Христо Стоичков стана много активен и надъхва отбора в социалните мрежи, а вие се чувате редовно с него. Колко помага неговата подкрепа на отбора?
- Изключително много. Неговото присъствие, когато дойде тук на "Панчарево" и влезе в съблекалнята след футболистите, даде голям импулс. Сподели много човешки и точни думи със състезателите. Това беше едно допълнително самочувствие за футболистите да се докоснат до Христо Стоичков и да разговарят с него. Христо Стоичков е богатство за ЦСКА и за българския футбол, така че присъствието му в ЦСКА е изключително важно!
- Чужденците в тима съзнават ли каква личност е Стоичков за световния футбол и за ЦСКА по-конкретно?
- Разбира се, как! Има ли някой, който да се занимава с футбол и да не знае кой е Христо Стоичков? Всички го познават, всички бяха възхитени от неговото поведение, от неговата човещина. Думите, които използва, бяха изключително силни и мотивиращи.
- Вие започнахте петия си престой в ЦСКА преди три месеца - с какво той е по-различен от предишните?
- Разлика няма - целта е винаги една и съща в ЦСКА. Бих казал, че от тези пет момента в ЦСКА, три са идентични. Първото ми влизане в ЦСКА и първата ми шампионска титла с Васил Божков, после с Томов, не говоря за втория път, когато беше безпаричие и от нищото създадохме отбор, с който се противопоставихме тогава на Лудогорец. Идентични са тези моменти - единият с Васил Божков, вторият с Томов, когато всичко беше позитивно и на ниво и сега е третият случай, в който има стабилност в клуба. Има хора, които взимат правилни решения, има организация, има стабилност във всяко едно отношение. Така че не виждам някаква промяна. Да, на мен ми се иска, както и на всички фенове, да имаме нов стадион, работи се по този въпрос. Естествено, след като инфраструктурата се подобри и се направи нов стадион, тогава вече може да се влагат и повече пари в селекция, за да можем да настигнем всички останали силни западноевропейски страни.
- Бил сте треньор на ЦСКА при различни собственици - Васил Божков, Томов, фирма "Титан" в лицето на Димитър Борисов и Иво Иванов и сега Гриша Ганчев. Как бихте описали работата си с всеки от тях?
- За "Титаните" или хубаво, или нищо, затова предпочитам да замълча. Останалите и при Томов, и при Васил Божков, и при Гриша Ганчев има стабилност, ред, дисциплина. В ЦСКА винаги са съществували ред и дисциплина и така беше при тези три собственика.
- ЦСКА е може би реално първият клубен отбор, в който сте работили. Да, стартът бе в Беленензеш, но там бяхте за много малко. Мислите ли, че може да остане последният отбор във вашата кариера?
- Един Господ знае. При всички положения няма да спра да бъда треньор и да ми бъде последният клуб. Може да бъде последното ми пребиваване в ЦСКА, но не и последният ми клуб. Сигурен съм в това, защото имам мотивацията, хъса и искам да продължа да бъда треньор.
- В ЦСКА доста често се сменят треньори - не е ли време най-накрая един треньор, особено легенда като вас, да остане за по-дълго време?
- Това е право на ръководството да взима решенията, но уговорката, която имаме, надявам се както аз, така и от страна на ръководството да се изпълни в тези две години. Да имаме възможността да надграждаме и да направим отбор, който да надделее над Лудогорец и отново да станем шампиони. Това е целта! Не искам да се взимат такива решения под напрежение или да излизаме от релсите и да взимаме неправилни решения. Мисля, че в момента работим в екип с ръководителите Гриша Ганчев и Дани Ганчев. До този момент се разбираме перфектно! Има единомислие между нас и се надявам така да продължим до края на договора ми.
- Какви бяха изискванията ви, когато поехте ЦСКА през 2002 г. и сега това лято?
- 2002 г. ЦСКА шест години не беше ставал шампион. Аз излязох от една ситуация в националния отбор, всички си спомнят, след тежка загуба от Чехия. Това беше много критичен момент за моята кариера, защото още един провал и излизах от треньорството 100%, щяха да ми се затворят много врати. Затова тогава това, което имах като изисквания към Васил Божков, той ми ги осигури на 100%. Даде ми пълен картбланш не само върху спортно-техническата част, но и малко повече. Даде ми възможност да разгърна потенциала си и му благодаря изключително много, защото от този момент нататък започна моят растеж. Даде ми възможност да взимам много важни решения. И до ден-днешен, където и да отида, условията ми са едни и същи - пълен спортно-технически картбланш. Аз с финанси никога не съм се занимавал и не искам да се занимавам.
- С какво вие се променихте в последните 20 години и с какво ЦСКА се промени за този период?
- Нормално е човек с годините да придобива по-голям опит, да бъде по-мъдър, да взима по-правилни решения. Напрежението, което го е имало в предишните ми години в началото като треньор, вече го няма, защото с опита и с независимостта, която имам, ми дава възможност да разсъждавам трезво и да не се притеснявам от уволнение, критики и т.н. През моята кариера имах много критични моменти, много бях атакуван при всичките ми престои в ЦСКА къде правилно, къде неправилно. И то организирано атакуван, за да могат да ме съборят, но не успяха! Всичко това ме кали и ми даде самочувствие, което в този момент ме запазва изправен и здраво стъпил на земята.
- От трите титли на ЦСКА през новия век, вие сте спечелил две като треньор. Какво ви липсва най-много начело на "червените"?
- Това, което ми липсваше, мисля че сега го прибавих - успешно представяне в евротурнирите. Но това не е краят, а началото. Предстоят ми още битки следващата година, още международни мачове, така че ще имам възможност да надградя постигнатото до момента. Да увелича победите, да увелича спечелените точки в евромачовете и да отидем още по-напред.
- Страдате ли още за отнетия лиценз през 2008 г. и докъде можеше да стигне ЦСКА с онзи отбор, който не загуби нито една среща за цял сезон?
- Много трудно е да гадаем докъде би стигнал, но онзи отбор беше перфектен. Дори имам снимка на моя сайт, под която съм написал "Непобедимите". Това беше наистина непобедим отбор. За целия шампионат ние нямахме загуба - 26 победи и 4 равни. Това беше изключително добре обмислен и селектиран отбор. И като схема на игра, и в най-малки детайли бяхме изчистили всичко. Отбор, който знаеше кога да пресира, кога да даде предимство на противника, за да можем да се възползваме от откритите пространства и с бързина и острота в крайната фаза на атаката да ги матираме. Изключително грамотен отбор, обигран и тактически грамотен. С опитни и не толкова опитни, но млади и с много качества състезатели. Отбор, който мачкаше във вътрешния шампионат и съм убеден, че можехме да стигнем далече с този тим.
- Представянето на ЦСКА в първенството е впечатляващо досега през сезона. Има само една грешка срещу Славия в последната минута, когато получихте гол. Какво ви коства да накарате тима да бъде в постоянна бойна готовност, казано по "армейски" или толкова ефективен?
- Нека да си спомним как започнахме, както в Лигата на конференциите, така и във вътрешния шампионат. В какво състояние беше ЦСКА и в какво състояние е в момента. Аз изисквам от състезателите и от отбора като цяло, както и от моя екип, постоянство. Все още не можем да го постигнем това постоянство. Имаме изключително силни моменти, имаме и слаби моменти. Разколебаваме се в определени мачове. Пред нас има време и трябва да работим върху тези неща и да надграждаме. Особено след зимната подготовка искам да видя още по-силен ЦСКА!
- През 2008 г. завършихте без загуба - реално ли е това нещо да се повтори?
- Не знам дали е реално. Всичко е възможно, защото сме ЦСКА. Където отидем, трябва да играем за победа, независимо срещу кого! Видяхте, че и срещу Рома тръгнахме да се надиграваме и до 3:1 бяхме равностойни, дори 20 минути през второто полувреме бяхме по-добри от тях. И Моуриньо каза, че до изгонването на наш състезател, ние сме били живи. И точно така беше. Така че ЦСКА ще продължи възходящото си развитие и дай Боже да успеем с всичко, с което сме се ангажирали.
- Казахте, че след две години най-късно ЦСКА трябва да бъде шампион. Възможно ли е триумфът да дойде още този сезон?
- За този сезон не мога да коментирам и категорично да заявявам, но мисля, че две години за мен ще бъдат напълно достатъчни. Гарантирам, че ако не втората, третата година ЦСКА ще бъде 100% шампион.
- Една от големите дискусии в ЦСКА беше колко добре са подготвени футболистите през лятото. Какъв отбор заварихте всъщност?
- Всички са свидетели какъв отбор заварихме. Спомнете си мача с Лиепая. И двете срещи - и тук, и там, вторият мач аз го водих. И вижте сега последния мач, който играхме и в шампионата, и в Лигата на конференциите, дали има или няма разлика в състоянието.
- Успяхте да привлечете нови футболисти в лицето на Мухар, Мец и Калоян Кръстев - колко допринесоха за класата на ЦСКА?
- Допринесоха за по-голяма конкуренция, за по-голяма стабилност, дават ни възможност за ротации. Усилиха определените постове - убеден съм в това и сами го виждате, въпреки че не им дадохме дори един ден за адаптация. Влязоха директно в мачовете, нямаха време да провеждат дълги лагери с нас, за да могат да се адаптират, да се приобщят в колектива. Хвърлихме ги директно в огъня. Успешни са, защото както всички останали, имат висок коефициент футболен интелект. Това им помогна много бързо да влязат в редиците, да приемат това, което имаме като изисквания и в процес на изиграните мачове да се адаптират към колектива, да се обиграват и т.н. Ние нямахме време за контроли, нямахме кой знае колко време за тренировки, освен тези 5-6 дни, които направихме два пъти в Банско, но това е крайно недостатъчно. Така че благодарение на техния висок футболен интелект успяха да се приобщят към колектива и към схемата на игра, за което ги поздравявам.
- Има ли нужда ЦСКА от още нови попълнения и на кои постове?
- Всеки отбор има нужда от подобряване. Няма треньор, който да не желае по-добри футболисти. Работим в тази насока. Да, има постове, на които можем да усилим конкуренцията и трябва да го направим. Но с времето - бавно, защото не искам да бъркаме в привличането на който и да било. Не искаме да имаме пълнеж, а качество. По всяка вероятност зимата ще вземем само един футболист, ако се появи такъв играч. Имаме наблюдение върху няколко футболисти, но не винаги може да се привлече даден състезател. И така ще работим - където имаме нужда, ще привличаме. Разговаряме със собствениците. Пак казвам, че да имаш такъв собственик като Гриша Ганчев и Дани Ганчев - хора, които толкова години са врели и кипели във футбола, е много лесно да се работи.
- Най-силните мачове на ЦСКА безспорно са в Лигата на конференциите - има ли известно подценяване на двубоите в България?
- Абсурд! Нямаме право да подценяваме. Преди малко казах, че това непостоянство в определени моменти от мачовете, както в последната среща бяха 25 минути, ни липсваха и се оказаха фатални и решаващи. Това е един пример, който ще дам на моите футболисти, че ние не трябва да се лишаваме от това постоянство. Не може да нарушаваме постоянството, защото в определени моменти де факто тези ситуации се оказват фатални. Защото ЦСКА трябва да побеждава. Защото това постоянство ще ни донесе титлата.
- Като казахте за примери - преди мача с Виктория (Пилзен) пуснахте в съблекалнята клип от двубоя с Блекбърн през 2002 г., 19 години са минали оттогава. Как го решихте и знаеха ли, че не стигнаха няколко минути за може би четвърти гол, който можеше да отстрани англичаните?
- Знаеха много добре. И ние тогава упражнихме голям натиск, но пак съдийско решение. Ако си спомняте Велизар Димитров беше изгонен и отново притъпиха нашия щурм към противниковата врата.
- Как се сетихте за този мач?
- Сетих се, защото имахме нужда от това. Имахме нужда от нашите фенове. Те присъстваха, благодаря им още веднъж. И имахме нужда от такъв стимул - да им се покаже нагледно, че вкъщи ние командваме, ние диктуваме и ние надделяваме, не трябва да даваме шанс на противника. Дори в крайно негативен развой на мача и резултат, ЦСКА е способен със своите фенове, с 12-ия играч, да победим всеки. И те го видяха. Поведението на феновете им показа, поведението вътре на играчите. Всичко това беше изключително мотивиращо.
- Видимо израстване този сезон се забелязва у Греъм Кери, Жорди Кайседо, Густаво Бусато и Юрген Матей - с какво вие успяхте да ги промените?
- Гласувах им доверие. Един състезател трябва да има увереността и самочувствието, подкрепата на треньора. Аз не съм от тези треньори, които повече те критикуват. Аз съм треньор, който поощрява, показва грешките и анализът се прави вътре в съблекалнята. Вън от съблекалнята нищо не допускам да излезе. Затварям кръга в отбора и не позволявам никой да влиза и никой да излиза повече в този кръг. Мисля, че това е силата на колектива, защото по този начин се сплотява колективът. Всеки един състезател знае, че треньорът разчита на него. Дали за 10 минути, дали за 90 минути, той трябва да влезе и да даде максимума според изискванията на треньора. Още по-голямата отговорност на Матей, аз прецених, че той е изключително интелигентен, човек, който вижда нещата в дълбочина и заслужава да бъде капитан на отбора. Както Амос, както и Кери - това са ни тримата капитани в отбора, трима лидери, на които аз изключително много разчитам вътре на терена да са подобие на треньора. Каквото кажат, всички трябва да се съобразяват, защото капитаните на отбора знаят моите изисквания във всеки един момент какво трябва да се направи и как трябва да се реагира, защото ние много пъти викаме отвън, но те не ни чуват.
- Какво е най-важното качество, което трябва да притежава един треньор? Вече сте с много голям опит.
- Психологията е изключително важна - да достигаш до душата на самия състезател. Второто много важно е да имаш футболни очи да дирижираш самия мач, да знаеш кога как трябва да реагираш във всеки един момент. Всичко това са знания, които се трупат с годините.
- В старта на вашата кариера вие сте бил на стаж при Свен-Горан Ериксон, Ариго Саки и Феликс Магат.
- Пропускате и Робсън.
- И Боби Робсън, Бог да го прости. Какво научихте от тези хора и дали сегашните млади треньори правят като вас, имате ли представа?
- Нямам представя, защото почти цялата ми кариера - 90%, премина в чужбина. Нямам представа нашите треньори къде ходят и как се обучават. Но аз имах възможността да отида и да се обучавам от такива величия. Всички журналисти знаете Моуриньо как се учил именно от такива величия като Робсън и всички треньори, които са минали край него и са работили с него, когато е бил преводач. Взел съм от всеки един по нещо, да не кажа от всеки един по много. Но най-голяма възможност имах при Ариго Саки. Илия Павлов, лека му пръст, ми плати престоя в Атлетико (Мадрид). Цял месец стоях там и имах възможност да присъствам на всяка една тренировка, на разбора на мача, допускаха ме абсолютно до всичко. Имах възможността да бъда на една педя от Ариго Саки, да чувам какво говори по време на тренировка, какъв разбор прави. Изключителен тактик! Знаете, че той направи революцията - четирима в линия. Изключителна личност! Присъствието му - като влезеше в съблекалнята, муха да бръмне, ще се чуе. Такъв авторитет, такова уважение към него. Един титан във футбола!
- Вие сте един от големите радетели да се смени статута на българския треньор и той да бъде по-защитен, не само когато подписва договор с чуждестранен паспорт - не оставате ли обаче като глас в пустиня?
- Аз съм изключително разочарован от колегите. Не от всички, но са много малко тези, които продължаваме да се борим именно да се промени статута на българския треньор, защото променяйки статута, ние ще се изравним с всички западноевропейски треньори. Договорът ще стане наистина договор, който трябва да бъде изпълнен на 100% и в положително, и в негативно развитие на кариерата на един треньор в даден клуб. Все още не успяваме, защото нямаме подкрепата от президента на БФС. Човек, който беше в кухнята на професионализма - Боби Михайлов и нехайства в това отношение, отнася се с безразличие. Бих определил и друго - малко по-груб и по-краен ще бъда, но не искам процентът на "мишоците" да се увеличава в българския футбол! Защото има много такива в българския футбол, които са готови на каквото и да било, само и само да станат старши треньори някъде. Обвинявам и Футболния съюз за това безогледно поведение и отношение към българските треньори. Не може да има лицензоносители - това е скандално, това е престъпление спрямо всички треньори и българския футбол! Всички знаем колко лицензоносители има в клубовете и се подминава с лека ръка. Старши треньорът е голяма фигура, ако те не го знаят, аз да им го кажа. Всичко зависи от старши треньора. Над старши треньора е само собственикът. Всичко останало е помощен персонал на старши треньора. И всички трябва да работят и да изпълняват, каквото им се разпореди от старши треньора. Тук обръщаме пирамидата обратно. Нека приключим с този въпрос, че почвам да вдигам децибелите.
- Да поговорим пак за един ваш колега, който ви е приятел отдавна. Около мача с Рома говорихте с Жозе Моуриньо, който показа огромно уважение и към вас, и към ЦСКА. Бихте ли ни разкрил нещо от разговорите, което няма да е тайна за публиката?
- Накрая му благодарих за поведението, за отношението. Беше впечатляващо да стои на скамейката и да ме чака там известно време да се появя, след това дойде в съблекалнята и т.н. Аз му благодарих естествено за вниманието и за уважението, което демонстрира и той ми отговори елементарно и просто: "Ти беше един сеньор в моя роден клуб Витория (Сетубал) и моя роден град."
- Определихте Моуриньо като най-добрия треньор в света - с какво например е по-добър от Гуардиола и Клоп?
- 90% от клубовете, в които е отишъл, винаги печели титли, дали в Шампионска лига, дали в купата на определената страна или в шампионата. Един изключителен мотиватор. Човек, който има победи срещу всеки, срещу когото се е изправил.
- ЦСКА подкрепи Димитър Бербатов, на когото сте бил треньор в националния отбор и той вкара първия си гол на легендарния Петер Шмайхел в Копенхаген. Вие сте съотборник и съперник на Борислав Михайлов. Вашето лично мнение - за кого бяхте и защо на Конгреса на БФС?
- Бях за Бербатов, бях за промяната, както всички останали, които милеят за българския футбол. Аз не искам да нападам, не искам да обвинявам и да ругая, не съм такъв тип човек. Аз казвам нещата директно - това, което мисля за определените хора. Бях за промяната и продължавам да съм за тази промяна . Ако тя не се осъществи и Боби Михайлов остане и продължи да управлява, всички тези неща, които ги споменах преди малко и много други трябва да се променят.
- Какво трябва да се промени в БФС, без значение кой е ръководителят?
- На първо място ми идва това, че собствениците на клубове не трябва да бъдат в Изпълкома. Елементарно и просто, защото всеки дърпа чергата към себе си. Да се осигури стабилност на треньорите, да се премахне всичко това, което витае около треньорите като лицензоносители и всичко, което бие по авторитета на българския треньор. Знаем много добре, че някои собственици използват треньорите като изтривалка.
- През годините вие и ваши колеги от славния ЦСКА през 80-те години сте разказвали, че клубът не е изоставал с нищо от големите европейски грандове и ЦСКА беше на полуфинал за КЕШ. Къде толкова дръпнахме назад?
- Бяхме №1 във всичко, всички се учеха от нас. Ние имахме най-добрата база, сега в момента Гриша Ганчев я възстановява изключително успешно. Имахме най-добрите уреди за възстановяване. Всичко, което беше на високо ниво в силните европейски клубове като Байерн (Мюнхен), като Реал (Мадрид) и т.н., ние имахме всичко това. Имахме най-добрия възстановителен център.
- И накрая - една от ахилесовите пети на българския футбол е качеството на стадионите. Ще доживеем ли да видим нов "Българска армия", а и не само?
- Заел се е много сериозно Гриша Ганчев и вярвам, че ще успее. Имам му пълното доверие, както и феновете трябва да му имат пълно доверие и трябва да го подкрепяме в това начинание. Знаем какъв характер е, знаем какъв цесекар е. Сигурен съм, че ще успеем, защото инфраструктурата в българския футбол, както стадионите, на които играем официални мачове, така и терените, на които тренираме, инфраструктурата във всеки един клуб е на много, много ниско ниво. В това отношение аз много пъти апелирам към държавата, но и там нищо не получаваме, особено ЦСКА. Не само, че не получаваме, а и даваме! Ние сме единственият клуб, който плаща наем. Могат на клубовете да дават по 14 млн., на други по 25 млн., на трети по 48 млн., а от ЦСКА само взимат! Всеки един собственик би избягал оттук, затова евала на Гриша Ганчев, че отстоява, стои и държи! Много пъти му казвам, че е куче марка и наистина е такъв - като захапе, не пуска и така трябва да бъде. Но всички фенове и всички ние трябва да го подкрепяме и да стоим твърдо зад него. Инфраструктурата трябва да се подобри, защото отиваш в Черно море и играеш на разорана ливада. Какъв футбол можеш да покажеш? Естествено, че там качествата на отборите се изравняват. В това отношение държавата може да помогне изключително много, за да може да се подобри инфраструктурата на всички спортни бази.
- Г-н Младенов, благодарим ви за това интервю! Надявам се, че при следващото вече стадион "Българска армия" ще започне да се строи!
- Дай Боже!
Triono
на 25.10.2021 в 02:18:08 #32По принцип подминавам коментарите на изклатеняците кълнящи ЦСКА и чета само конструктивната критика на ЦСКА-рите. Та и сега така , некви сини венци и кълнящи джуревки не са повод за вълнение, повод за притеснение е това, че взехме торпедото, който става само за един мач, този срещо фекал кенефски, тях той ги eбе без значение формата и играчите с които разполага имам чувство, че и смагарета да излезе пак ще ги излашка. Останалото е остарял утрепан футбол от 80-те години. Един лимитиран тренер, койте бе наритан дори от Казахстан, но отлично играещ си с фенската струна.
SuperMario
на 24.10.2021 в 22:53:12 #31..."Стойчо Младенов: До 2 години ЦСКА ще е шампион"... ---------- Хитър цървул е Петорчо.... Понеже договора му е за 2 години, та се опитва да се задържи до края на договора си, цървула от Плоски! Щото, ако джуджето реши да го натири по рано, то той ще излезе с аргумента , че не е обещавал веднага (още догодина) шампионска титла! А микренският франкенщайн може и да стане шампион, но не с петорчо начело!
armeec51
на 24.10.2021 в 22:12:19 #30Прочетох изказване на Стойчо МлЪ. че през зимата ще ни трябва само ЕДИН играч !!! Аз пък си мисля, че ни трябват ДВАМА !!! Единият от които старши ТРЕНЬОР !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
armeec51
на 24.10.2021 в 22:02:20 #29Впечатленията ми след срещата с " Берое" cа, че това беше мачът на Истината ! Защо ? До вчера си мислех, че Стойчо е понатрупал Опит в Чужбина и ще Надгради, обаче съм грешил . Това си е същият оня Стойчо, дето преди 10-на години ги учеше да Нападат , като връщат топката към нашият вратар. Тази Схема ДЪЛБОКО залегна и в неговото Осъствие до сега. Днес отново и отново се повтори и то в момент когато пред противниковата врата ври и кипи, и беройци са в паника, а нашият играч от дъгата пред пеналта върна топката към Бусато. Трябва ли да спомена и Безидейната и Тромава игра на целият тим сякаш водим с 5 гола. А какво да кажем когато същият този Стойчо, вади от игра най стабилните и креативни футболисти Юга и Варела, и на тяхно място слага моят "любим" Мангал Жеферсон. Този дърводелец дали поне затопли фланелката на гърба си, но поне се поразтъпка на свеж въздух !!! До кога ще пуска и Гала бУф. Та той не става и за селски отбор. Тромав, неповратлив и почти неподвижен , а за моят нов Любимец Ге.Й омов, какво да кажа ? Много отдавна го квалифицирах като Муха без Глава. Петимен съм да го видя поне ВЕДНАЖ, само веднаж да си поведе топката, да надиграе Ек Ек и да вкара гол. А, пропуснах че му липсва и точен пас . Днес топката се УДРЯ в него, а не обратно, а ние чакаме ГОЛ!!! Щели сме да ставаме Шампиони, ама не сега, някой друг път !!! Кога бе джанъм ? Щото като слушам така нареченото ръководство и Стойчо, ами те са ГОТОВИ за Дупутати !!! Да правят Партия и да почваме " Промяната" !
makedonski
на 24.10.2021 в 21:12:08 #28Цска никога не може да бъде вече шампион, защото престана да съществува през 2016 година.
oliver83
на 24.10.2021 в 21:11:33 #27Стойчооо, харесва ли ти играта ?Слабо,много слабо,безидейно,разочароващо..Откога говоря половината в отбора са ментаци,и тези който бяха освободени бяха по добри Луис Енрике превъзхождаше Вилсхуд и Баий,нищо голаджиско няма в тези двамата. Този Лам и този дето сега го взеха, и Гълъбов ако съм аз ще ги сменя за Маленбана който сега е свободен беше в Локо ибеше стълба на защитата,а колко често вкарваше с глава .Този Мухар не виждам какво прави неурентиран по терена.Амос Юга бавен и тромав,същия е като Жеферсон,нямат и частица от Бикел.Заблуждаваш се Стойчо, Предчувствам с тази селекция още доста загуби до нова година и в нашето първенство ще има, тогава ще е късно .Мислех че си хитър треньор но си мисля че си върнал назад.Съгласен съм с почти всичко, което каза Стойчо Младенов, освен с това изречение "Тактическата дисциплина беше на висота." Това е някаква илюзия! Защитата не знаеше, кои къде е и какво прави, кой кого да пази. Това за мен не е никаква дисциплина. Но той просто се опитва да не отчайва момчетата след загубата. В този момент само трябва да помисли реално с тази селекция какво го чака .Радослав Кирилов от Славия е много по добър от Турицов.А ти взе Калоян Кръстев вместо да беше взел Атанас Илиев от Ботев Пловдив трябва да си сляп и да не го виждаш .Заги в Славия го държеше резерва ти го вземаш в ЦСКА.Малко седни и помисли така ли трябваше да проведеш двата мача срещу Славия и Рома а сега със Зоря отново се повтаря, не чувстваш ли че бъркаш,вместо да включваш на шеста ти май караш на задна.Казвам го ако го четеш докато не е станало късно.Тези двамата Янек Вилдсхут и Йоан Бай не са за трета девизия, и в Павликени ще бъдат резерви.Вземаш едни сега Мухаровци добре ли си го преценил, какъв урок научихме? биха НИ . Както се бие маче от дирек! стига филми, Бусато трябва да бъде продаден не се научи да рита топката накъдето му падне и както я уцели, лошото е всяко изритване е в тъч , че вече няма къде! Евтимов е по добър играхме без 3 титуляра, но не е в това проблема, а че тези които ги заместиха нещо не си повярваха, не сграбчиха момента Турицов - добър или лош се има за несменяем титуляр. Или не му е това позицията или не става.И в оптимален състав щяхме да загубим. В нападение ЦСКА няма футболисти с голаджиски нюх и никакво качество. Няма реализатори реализатор се става още от раждане или го имаш или никога няма да го имаш.Има футболисти не струват пари но не знам защо се изпуска момента .Имам чувството че скоро ще се приземиш но дано да не е късно.Само ЦСКА,Стойчо имах те за хитър треньор събуди се спиш ли Стойчо.,..??
waterloo
на 24.10.2021 в 21:05:09 #26ОК, разбрахме какво е запланувал тренера от село Плоски! Човекът иска да си осигури местенцето за следващите 2 годинки. И естествено, че именно той ще е гаранта за титлата. И всичгко това след ниско навеждане пред Ганчев-младши.... Оранжеви, радвайте се! След като Гриша Ганчев преряза лентичката на новия ви страдион на 31 март 2021 година, както обеща, сега ви чака и поредната обещана титла!
oliver83
на 24.10.2021 в 21:02:38 #25Стойчооо, харесва ли ти играта ?Слабо,много слабо,безидейно,разочароващо..Откога говоря половината в отбора са ментаци,и тези който бяха освободени бяха по добри Луис Енрике превъзхождаше Вилсхуд и Баий,нищо голаджиско няма в тези двамата. Този Лам и този дето сега го взеха, и Гълъбов ако съм аз ще ги сменя за Маленбана който сега е свободен беше в Локо ибеше стълба на защитата,а колко често вкарваше с глава .Този Мухар не виждам какво прави неурентиран по терена.Амос Юга бавен и тромав,същия е като Жеферсон,нямат и частица от Бикел.Заблуждаваш се Стойчо, Предчувствам с тази селекция още доста загуби до нова година и в нашето първенство ще има, тогава ще е късно .Мислех че си хитър треньор но си мисля че си върнал назад.Съгласен съм с почти всичко, което каза Стойчо Младенов, освен с това изречение "Тактическата дисциплина беше на висота." Това е някаква илюзия! Защитата не знаеше, кои къде е и какво прави, кой кого да пази. Това за мен не е никаква дисциплина. Но той просто се опитва да не отчайва момчетата след загубата. В този момент само трябва да помисли реално с тази селекция какво го чака .Радослав Кирилов от Славия е много по добър от Турицов.А ти взе Калоян Кръстев вместо да беше взел Атанас Илиев от Ботев Пловдив трябва да си сляп и да не го виждаш .Заги в Славия го държеше резерва ти го вземаш в ЦСКА.Малко седни и помисли така ли трябваше да проведеш двата мача срещу Славия и Рома а сега със Зоря отново се повтаря, не чувстваш ли че бъркаш,вместо да включваш на шеста ти май караш на задна.Казвам го ако го четеш докато не е станало късно.Тези двамата Янек Вилдсхут и Йоан Бай не са за трета девизия, и в Павликени ще бъдат резерви.Вземаш едни сега Мухаровци добре ли си го преценил, какъв урок научихме? биха НИ . Както се бие маче от дирек! стига филми, Бусато трябва да бъде продаден не се научи да рита топката накъдето му падне и както я уцели, лошото е всяко изритване е в тъч , че вече няма къде! Евтимов е по добър играхме без 3 титуляра, но не е в това проблема, а че тези които ги заместиха нещо не си повярваха, не сграбчиха момента Турицов - добър или лош се има за несменяем титуляр. Или не му е това позицията или не става.И в оптимален състав щяхме да загубим. В нападение ЦСКА няма футболисти с голаджиски нюх и никакво качество. Няма реализатори реализатор се става още от раждане или го имаш или никога няма да го имаш.Има футболисти не струват пари но не знам защо се изпуска момента .Имам чувството че скоро ще се приземиш но дано да не е късно.Само ЦСКА,Стойчо имах те за хитър треньор събуди се спиш ли Стойчо.,..??
Avatarx
на 24.10.2021 в 19:06:09 #24Оле, оле, оле, оле, Литекс шампион!!!
1999
на 24.10.2021 в 19:00:35 #23Видят и чуят ли Стойчо, на кухорогите избива пяна по устата. Няма такъв син тъпкач брато, където и когато ги хване... Разбираема е говеждата жлъч, но това е музика на нашите уши! Удряй здраво по рогата Стойчо и само ЦСКА!!!
Mr.Jack
на 24.10.2021 в 18:32:40 #22Хубаво интервю на Стойчо, макар че няколко неща се набиват на очи: 1.Гришата и Дани Тъпото са богове! 2.Стадион ЩЕ има! 3.Шампиони ЩЕ, ама не сега! 4.Лошите дебнат в засада! 5.Ние сме, та ние сме, ама Зоря не разбра!
staroto
на 24.10.2021 в 18:31:29 #21Не е ли сега? значи пак друг път!
133
на 24.10.2021 в 18:29:58 #20Синьо-зелените сополи вият злобно. Това е ясен знак, че ЦСКА се движи в правилната посока. Мачкай, Стойчо! Само ЦСКА!
atseto1
на 24.10.2021 в 17:48:50 #19Злобни душици, усещате ли как мноооого скоро ЦСКА ще сложи край на сушата и ще вдигне 32-рата, а? А вашият отбор ще живурка из долните дивизии или из долната част на Първа лига
09.09.16
на 24.10.2021 в 17:31:06 #18el_marinero
на 24.10.2021 в 17:15:05 #17Това е напълно възможно. Николай Киров е кадърен треньор.
mehmed-kesedzhi
на 24.10.2021 в 17:01:01 #16Стойчо Младенов: До 2 години ЦСКА ще е шампоан
mehmed-kesedzhi
на 24.10.2021 в 17:00:05 #15Бай кой?
oliver83
на 24.10.2021 в 16:27:59 #14Откога говоря половината в отбора са ментаци,и тези който бяха освободени бяха по добри Луис Енрике превъзхождаше Вилсхуд и Баий,нищо голаджиско няма в тези двамата. Този Лам и този дето сега го взеха, и Гълъбов ако съм аз ще ги сменя за Маленбана който сега е свободен беше в Локо ибеше стълба на защитата,а колко често вкарваше с глава .Този Мухар не виждам какво прави неурентиран по терена.Амос Юга бавен и тромав,същия е като Жеферсон,нямат и частица от Бикел.Заблуждаваш се Стойчо, Предчувствам с тази селекция още доста загуби до нова година и в нашето първенство ще има, тогава ще е късно .Мислех че си хитър треньор но си мисля че си върнал назад.Съгласен съм с почти всичко, което каза Стойчо Младенов, освен с това изречение "Тактическата дисциплина беше на висота." Това е някаква илюзия! Защитата не знаеше, кои къде е и какво прави, кой кого да пази. Това за мен не е никаква дисциплина. Но той просто се опитва да не отчайва момчетата след загубата. В този момент само трябва да помисли реално с тази селекция какво го чака .Радослав Кирилов от Славия е много по добър от Турицов.А ти взе Калоян Кръстев вместо да беше взел Атанас Илиев от Ботев Пловдив трябва да си сляп и да не го виждаш .Заги в Славия го държеше резерва ти го вземаш в ЦСКА.Малко седни и помисли така ли трябваше да проведеш двата мача срещу Славия и Рома а сега със Зоря отново се повтаря, не чувстваш ли че бъркаш,вместо да включваш на шеста ти май караш на задна.Казвам го ако го четеш докато не е станало късно.Тези двамата Янек Вилдсхут и Йоан Бай не са за трета девизия, и в Павликени ще бъдат резерви.Вземаш едни сега Мухаровци добре ли си го преценил, какъв урок научихме? биха НИ . Както се бие маче от дирек! стига филми, Бусато трябва да бъде продаден не се научи да рита топката накъдето му падне и както я уцели, лошото е всяко изритване е в тъч , че вече няма къде! Евтимов е по добър играхме без 3 титуляра, но не е в това проблема, а че тези които ги заместиха нещо не си повярваха, не сграбчиха момента Турицов - добър или лош се има за несменяем титуляр. Или не му е това позицията или не става.И в оптимален състав щяхме да загубим. В нападение ЦСКА няма футболисти с голаджиски нюх и никакво качество. Няма реализатори реализатор се става още от раждане или го имаш или никога няма да го имаш.Има футболисти не струват пари но не знам защо се изпуска момента .Имам чувството че скоро ще се приземиш но дано да не е късно.Само ЦСКА,Стойчо имах те за хитър треньор събуди се спиш ли Стойчо.,
mehmed-kesedzhi
на 24.10.2021 в 16:16:23 #13Къф тос?