Най-големите автомобилни производители на планетата отчитат продажбите си за 2017 година - кой е номер 1? Дали е германската Volkswagen Group, която се изкачи на първо място през 2016 година? Или някои от по-новите конгломерати? Или американският титан GM?
И отговорът е: зависи какво включват автомобилните производители в отчетите и най-важното - какво смятате за кола, пише BBC.
Объркване
Тази година нов играч поиска короната - алиансът между Renaul, Nissan и Mitsubishi. Японско-френската група придоби Mitsubishi през 2016 година. В него влизат десет марки, включително Dacia, Datsun, Infiniti и Renault Samsung Motors. Общо, алиансът твърди, че е продал 10,61 милиона леки и лекотоварни автомобила през 2017 година.
И тук идва объркването. VW заявиха, че са продали 10,74 милиона автомобила през 2017 година, което би трябвало да ги постави на първо място за втора поредна година.
Проблемът е, че в цифрите на Volkswagen Group влизат и тежкотоварни автомобили - камиони, автобуси. И някои казват, че те трябва да бъдат изключени, което звучи логично - все пак те не са коли. Без тях, VW отчита 10,53 милиона продажби.
Но това не е всичко
За да стане още по-объркано, автомобилните производители и държавите имат различни дефиниции за автомобил. Да вземем популярните SUV - дали е товарен автомобил или лека кола?
Отговорът зависи от това къде живеете и каква марка карате. В САЩ някои SUV се броят за "леки камиони". В Сингапур, Малайзия и Тайланд Toyota Hilux се приема за товарен автомобил, но Toyota Fortuner, която използва същата платформа и дори изглежда подобна, се смята за SUV и влиза при леките автомобили.И какъв е отговорът?
Ако премахнем от изчисленията товарните автомобили и автобусите, което би било по-уместно и от значение за средния потребител, виждаме, че номер едно са Renault-Nissan.