Миналата седмица германският производител Volkswagen се съгласи да изплати най-голямата компенсация в историята на автомобилния сектор. Корпорацията ще даде общо 15 милиарда долара на клиентите си в САЩ, които са били засегнати от скандала “Дизелгейт”.
От компанията обаче не възнамеряват да компенсират с пари в брой притежателите на техни коли в Европа. Това потвърди главният изпълнителен директор на Volkswagen Матиас Мюлер след посещение в Брюксел, съобщава Market Watch.
По време на среща с Елизабета Биенковска, която е еврокомисар за политиките за вътрешния пазар и индустрията, той е посочил, че производителят няма намерение да гарантира същата компенсация за европейските клиенти.
Като причина за това Мюлер посочва, че заради строгите стандарти за вредните емисии в САЩ за Volkswagen е по-изгодно да изплати пари на шофьорите вместо да ги ремонтира, така че да отговарят напълно на американските изисквания.
По-важна за решението на компанията обаче е друга причина. Тя е свързана с това, че на германската корпорация би струвало прекалено скъпо да плати на европейските си клиенти.
Volkswagen няма как да предложи подобна компенсация за тях, тъй като в САЩ засегнатите автомобили са едва 500 хиляди, докато на Стария континент те са близо 9 милиона.
“Volkswagen е стабилна финансово, но не е нужно да си математик, за да пресметнеш, че подобни плащания ще бъдат прекалено големи, за да може да се справи с тях”, обяснява Мюлер пред германския Wetl am Sonntag.
ivaylo-asenov
на 04.11.2017 в 16:59:26 #2Кскто еинаги европа пак преебана..
hmmm
на 04.07.2016 в 16:07:10 #1А така. Тоест хитлеровата народна кола я държим за топките, чрез АНС и подобни структури за икономически шпионаж, както си шпионирахме и Сименс и пратихме и подкупи на Петробрас за да излезем не престъпници, а герои. Знаехме отдавна за нарушенията, дори увеличихме ефекта, още преди няколко години, но чакахме удобният момент, когато да диктуваме на Меркел, а не просто да и слушаме телефона. И както се казва на дипломатичен език Fuck EU.