Google последва Facebook и обяви забрана за реклама, свързана с криптовалути. Компанията ще обнови своите условия за реклами на финансови услуги и вече ще отказва всякакво съдържание, свързвано с криптовалути, първоначално предлагане на токени, портфейли и съвети за трейдъри, казва ресорният директор в Google Скот Спенсър пред CNBC.

Промяната означава, че дори и компаниите с отговарящи на правилата предложения няма да получат възможността да се рекламират през Google. Тя ще влезе в сила от юни 2018 година.

"Нямаме кристално кълбо, чрез което да разберем къде е бъдещето на криптовалутите, но вече видяхме, че много граждани пострадаха", казва Скот. Дигиталните валути създадоха множество богаташи, но инструментът е нерегулиран и създаде редица измамни практики.

В свой доклад Google посочва, че е свалила над 3,2 милиарда реклами през 2017 година, които са нарушавали условията ѝ - почти двойно повече спрямо предходната година. Компанията-майка Alphabet получава около 84% от приходите си от реклами.