Ако бъде избран за втори мандат начело на европейския шахматен съюз (ECU), Силвио Данаилов ще се бори за изграждането на дългосрочна маркетингова стратегия, която да превърне древната игра в търсен пазарен продукт не само на Стария континент, но и по света. Това обяви президентът на ECU и шеф на българската федерация (БФШ) в интервю за руския специализиран сайт Chess-News.ru.

"Мога да приема критика само по една точка от досегашното ми управление. Че не намерихме стабилен спонсор - каза Данаилов. - Абсолютно искрено мога да кажа, че в този аспект допуснахме грешка. Или по-скоро, че не успяхме да се справим. Може би работихме в грешна посока и все още нямаме резултати. Но ако ни изберат за още един мандат, ще се съсредоточим върху този проблем. Защото смятам, че трябва да превърнем шахмата в продукт, който може да се продава. Това все още не е успял да стори никой в света - нито човек, нито организация."

Относно отправените критики от страна на грузинския гросмайстор Зураб Азмайпарашвили, който обяви, че ще се кандидатира за президент на ECU това лято, тъй като Данилов "не е свършил нищо за 4 години", българинът заяви, че постигнатото от него и екипа му говори достатъчно.

"Само това, което направихме с програмата "Шахмат в училище" в Европейския парламент, е достатъчно за три мандата - смята Данаилов. - Внедряването на играта в образователната система на Европа е историческо постижение. Програмата вече се прилага в 500 училища на континента и смятам, че до 10 години ще е обхванала всички 28 страни в ЕС. С тази програма за 2 години постигнахме повече, отколкото FIDE е направила за шахмата през последните 20."

Според Данаилов, цитиран от "Сега", несериозни са и претенциите на шахматистите за по-високи наградни фондове в европейските турнири на индивидуално, клубно и национално ниво.

"Искам, искам, искам... А играчите замислят ли се какво те дават на играта, за да искат в замяна големи парични премии? - попита Силвио. - Искаш милион, а даваш Сицилианска защита. На майка ми Сицилианската защита не й е интересна. Спонсорите също не я разбират, те разбират от медии. Тях не ги интересува кой участва в турнира, а какъв интерес предизвиква. Това разбират те. Така че нека играчите първо се замислят с какво те допринасят за имиджа на шахмата и тогава да искат."