Връзките между УЕФА и "Адидас" датират отдавна, но от тази година преминаха на ново ниво. Не само, че германският концерн продължи връзките си с 11 състезания под егидата на европейската футболна централа - от Евро 2008 до юношеските турнири, но за първи път "Адидас" сключи 3-годишен договор за правото да стане доставчик на топки за 32-та клуба в групите на Шампионската лига.

Този контракт е причина за гордостта на Гюнтер Пфау - главен мениджър на световния спортен концерн за връзките с ФИФА и УЕФА. "Щастливи сме, че пренесохме договора си на ново ниво, заяви Пфау.

- Станахме основен доставчик на топки за мачовете от Шампионската лига. Това е най-престижният турнир в света. Разбира се, и световното първенство е важно, но в ШЛ са най-добрите футболисти в света. Въпреки че е европейско състезание, тя има широк отзвук по целия свят, включително САЩ и Азия."

Заедно с другите аспекти на договора, включващи правото на дизайн и продажба на спортни облекла с марката на Шампионската лига, "Адидас" ще продължи да произвежда прочутата топка със звездичките "Финале" за турнира през 2007, 2008 и 2009 г.

Обвързването на финансовата подкрепа с технологията на производство на футболни стоки доведе до появата на пазара на бутонките "Предатор". "Първо вярваме, че нашите идеи подобряват футбола, което води и до подобряване на нашите продукти, заяви Пфау.

- След "Предатор" ние произведохме "Финале" - официалната топка за Шампионската лига, която е по нова технология с 14 панела." Новата топка точно, както и "Тиймгайст", използвана на световното първенство, извежда играта на ново ниво, въпреки че вратарите повечето пъти се оплакват от тях. "Тестовете, които направихме, показаха, че това е най-точната топка - заяви Пфау - Но е и по-бърза, а това е проблем за вратарите."

топка адидас Сред новите партньори на "Адидас" от това лято са Ливърпул и Челси. "Ливърпул играеше с "Адидас" години наред, но ги изпуснахме през 1990-а, заяви Пфау - С интеграцията на "Рийбок" като част от концерна "Адидас" ние отново привлякохме Ливърпул към нашите стоки.

Винаги сме искали този отбор да бъде екипиран от нас. Челси пък показа завиден маркетингов прогрес, така че два силни пазарни продукта като "Адидас" и Челси се допълват много добре."

Ударът на германския концерн обаче не са договорите с Челси, Ливърпул, Реал (М), Байерн и Милан, а с УЕФА за Шампионската лига. "Подписахме контракт за периода 2006-09, но силно се надяваме, че това няма да е краят на сътрудничеството ни с УЕФА", твърди Пфау.