Samsung, Nintendo, Nissan, Revlon и Kia Motors са само част от компаниите, които нямат нито една жена в борда на директорите. Това показва изследване на анализаторската фирма LedBetter.

Компанията изселдва равенството между половете във висшия мениджмънт на 2000 от най-големите световни корпорации.

Данните от изследването показват, че едва 19,9% от директорите на американските компании, влизащи в индекса S&P 500, са дами. От тях в само 14 на сто от фирмите броят на жените в бордовете се доближава до този на мъжете.

В същото време представителките на нежния пол гарантират грубо 80 на сто от потреблението, пише CNN Money.

Най-много дами на ръководни постове има в сферата на личната грижа, козметиката и търговията на дребно. От друга страна най-малък е техния дял в областта на енергетиката и транспорта.

Един от първенците в това отношение е модния бранд H&M, където 58% от борда на директорите и 41% от висшето ръководство са представителки на нежния пол. Подобно е положението и при американската компания Gap, където делът на дамите е съответно 36 на сто и 57 на сто.