Пет минути. Точно толкова имате, когато отидете на интервю за нова работа, за да направите правилното впечатление.
Поне това показва ново изследване на Career Builder - работодателите преценяват в първите пет минути дали кандидатът е подходящ за позицията и компанията. А някои от тях (7%) решават дори в първата минута.
Това означава, че имате много малко място за грешки - затова трябва да се подготвите.
Проучете внимателно историята на компанията, нейната мисия, настоящите продукти или инициативи и ако можете - научете нещо за човека, който ще води интервюто.
Подгответе се и с отговор на най-популярните въпроси. Най-трудно се отговаря на поканата "Разкажете ми нещо повече за вас". Намислете си предварително няколко изречения и в никакъв случай не повтаряйте резюмето си - но може да разкажете защо досегашния ви опит ви прави идеален за позицията. Не се притеснявайте да разкажете и нещо по-лично - като доброволческа работа.
Но не правете това!
Ако не се подготвите добре за интервюто, си отваряйте много капани. Преди да разкажем къде се крият те, ще посочим някои от най-екстремните и странни ситуации, посочени в изследването: кандидати за започвали да пеят по средата на интервюто, искали са коктейл, предлагали са тиква за добра енергия и са поискали да опитат кафето на интервюиращия.
А сега, към по-обичайните.
Почти три четвърти от запитаните казват, че ако хванат кандидат в лъжа, моментално ще прекратят интервюто. Хубаво е преди интервюто да изключите звука на телефона си - отговарянето на съобщение или дори обаждане по време на разговора особено много не се харесва на две трети от запитаните и ще разруши шансовете ви да бъдете наети.
Дръжте се на ниво: не използвайте обидни думи, още по-малко псувни, и се облечете подходящо, препоръчват половината от анкетираните. Не говорете негативно и за предишния ви работодател.
Помнете, че не само интервюиращият трябва да задава въпроси. Ако го правите и вие, и то с подходящи въпроси, ще си спечелите точки, тъй като ще демонстрирате истински интерес към позицията, както и това, че сте се подготвили добре.
Не е само какво говорите, но и как се държите. Две трети казват, че избягването на очен контакт е грешка, която ще намали шансовете ви. 30% посочват, че липсата на усмивка, играта с пръсти с нещо на масата и лошата стойка също увреждат възможността да бъдете наети. Освен това: не играйте твърде много с косата или дрехите си и при ръкостискане стискайте силно.
maria-dakova
на 30.05.2018 в 15:06:55 #4#2 Cantona7 За мен е задължително ръкостискането да е силно. Дори и да ме заболи предпочитам така, отколкото да ми хванат ръката лекичко. Това е делова среща и трябва да покажеш, че гледаш на дамата като на свой колега, равен на теб, с уважение. Когато отида на интервю за работа и работодателя покаже леко ръкостискане го приемам като знак, че мястото ми не е за там, сякаш не съм достатъчно сериозна и квалифицирана за работата, или с други думи - сякаш се запознаваме в заведение и ще предложи да ме черпи питие. Нежното ръкостискане е за други обстоятелства.
nikolay-pavlov
на 10.03.2018 в 19:01:07 #3Днешните пишман работодатели , са безкруполни алчни изроди , обстановката е като в див капитализъм и интервютата са под всякаква критика... ! Пълна абдикация на всичко ..!!!!
Cantona7
на 10.03.2018 в 18:55:21 #2...при ръкостискане стискайте силно. =========================================================== Винаги съм се чудел и недоумявал на това клише Колко силно,всъщност? Силно до такава степен,че да предизвикаш болезнен дискомфорт на човека отсреща ли?Ами ако е дама-пак ли трябва да ръкостискаш еднакво силно,както и при мъж? Достатъчно е да подадеш цяла длан,а не само пръстите и да приложиш умерен натиск при ръкостискането,поне аз така смятам.
posredstven
на 10.03.2018 в 18:22:19 #1Нормално интервю в норманла фирма не отнема повече от 10-15 мин. Започнат ли да ти задават глупави въпроси - не си губи времето и им кажи чао.