Приходите на Vivacom намаляват леко с 623 000 лева до 211 106 000 лева за първите три месеца на 2017 г. в сравнение със същия период на миналата година. Печалбата преди данъци, лихви и амортизации (EBITDA) също намалява до 77 204 000 лева от 80 146 000 година по-рано, показват отчетите на телекома.

Рязък спад се наблюдава и при абонатите на фиксирана телефония - 12%, като за първи път те намаляват под 1 милион и достигат 894 000.

Операторът обаче продължава да увеличава приходите си от мобилни услуги, като за периода те достигат 28% дял. Ръстът е от 3% до 3.088 милиона абонати. Компанията запазва лидерската си позиция и в доставката на фиксиран интернет, увеличавайки броя на клиентите си от 400 000 в края на първо тримесечие на 2016 г. на 444 000 за първото тримесечие на 2017 г.

В резултат на продължаващите инвестиции в оптична инфраструктура, делът на потребителите, използващи оптичната мрежа на компанията, се увеличава от 46% в първо тримесечие на 2016 г. до 52% към края на първите три месеца от 2017 г.

Компанията отчита и 10% ръст на абонатите на платена телевизия, както и 4% увеличение (до 43% от общо 416 000 клиенти) на абонаментите за интерактивна телевизия.

От Vivacom се похвалиха още, че в края на първото тримесечие на годината 4G мрежата на телекома достигна 90.18% покритие на населението в страната, а в началото на май месец то вече е над 93% от населението или 916 населени места.

За периода до края на март 2017 г. телекомът отчита и ръст на инвестициите в мрежата, 75% от общо инвестираните средства в размер на 41 милиона лева са вложени именно в технологичната инфраструктура на компанията. За сравнение, общите инвестиции на телекома за същия период на 2016 г. възлизат на 32 милиона лева, а делът на вложените в развитие на мрежата средства е 71%.