Френската верига магазини от типа "Направи си сам" Mr. Bricolage взема драстични мерки, за да стабилизира финансите си.
Компанията обяви, че ще затвори 17 свои губещи филиала във Франция през следващата година като част от плана си за реструктуриране на разходите, предаде "Ройтерс".
Това ще остави без работа 238 души или 9.5 процента от сегашния персонал.
Планът предвижда още по-голяма част от 87-те магазина на веригата във Франция да бъдат дадени на франчайз, което трябва да доведе до провизии в размер на 65 милиона евро.
"Тази промяна в портфолиото от магазини ще даде на компанията възможност да инвестира и развива бизнеса си", се казва в официално становище.
Този ход не е учудващ с оглед на финансовите резултати на групата. Mr Bricolage, която на френския пазар се състезава с конкуренти като Bricorama, Brico Depot и Leroy Merlin, отчита оперативна загуба от 12 милиона евро от магазините, които притежава.
Ето защо компанията планира да продаде 30 собствени магазина в рамките на две години и да инвестира 13 милиона евро в други 30, които да продаде на по-късен етап.
Общата нетна печалба на дружеството спада през 2015 година с 31.5 процента до 9.6 милиона евро, а приходите с 2.7 процента до 529.5 милиона евро.