През първото тримесечие на тази година в глобален мащаб се отчита ръст от 40% в търсенето на малките SUV модели (B-SUV), като общият резултат за периода е 1.16 милиона машини. И няма причини тази тенденцията да не продължи и в оставащите месеци на 2016-а и следващите години.
Много силното пазарно представяне на B-SUV е резултат на значиетлно увеличенто търсене на автомобилите в Европа (+24%), както и в Китай (51%), но най-впечатляващо е подобрението в реализацията в Северна Америка. Там продажбите за периода на годината са достигнали ниво от 113 000 единици при миналогодишен резултат за същия период от едва 49 000 единици.
Трябва да се отбележи, че и в Индия се регистрира ръст от 37%, а в Южна Америка, въпреки нестабилната бизнес обстановка, подобрението е зашеметяващо - 66%.
С най-добри пазарни позиции в глобален мащаб в B-SUV сегмента може да се похвали Honda, която застава на първата позиция, с дял от почти 15%, при четвърто място в края на първата четвърт на миналата година. След това се подреждат групите Renault-Nissan, GM, PSA и FCA.
Най-популярен представител на B-SUV сегмента през първата четвърт на годината е бил Honda HR-V със 173 824 единици и ръст от 91%. На второ и трето място се подреждат Duster с 63 100 единици и Peugeot 2008 с 62 247 единици.
Според анализаторите на LMC Automotive, търсенето на малки SUV модели в Европа ще продължи да се увеличава и през следващите 5 години. През 2020-та се очаква реализацията им да е на ниво от 1.93 милиона единици, които ще се равняват на около 11.4% от общата за региона, пише auto-press.net.