Продажбите на музика се увеличават за втора поредна година - и записват растеж, невиждан в последните 20 години. Основен двигател са услугите за интернет стрийминг като Spotify, Apple Music и Deezer, става ясно от отчета на Международната фонографска организация. Въпреки че продажбите на дискове и изтеглянията намаляват, печалбата в световен мащаб се увеличават с 5.9% през 2016 г. до общо 15.7 милиарда долара. Ръстът е почти двоен, спрямо 2015 г., когато достигна 3.2 пункта.

Големият победител и през 2016 г. са компаниите, които развиват стрийминга на музика през интернет. Печалбата е подскочила с 60%, като водещ дял запазва Spotify. Пазарът обаче достига нови нива, подтикван от растящото разнообразие от предложения - като Apple Music, Tidal и Deezer.

Печалбата от сваляне на музика от сайтове като iTunes намалява с над 20%, а продажбите на дискове спада с 7.6%. Продажбите на винили също растат.

"Трябва да останем на щрек и пълни с амбиция. Спряхме да тичаме по слизащ надолу ескалатор, но това не означава, че можем да си отдъхнем. Помнете, възстановяването на пазара е едва от две години, докато 15 години посоката бе надолу", каза Стю Берген, директор в Warner Music Group.

Франсир Мур, главен изпълнителен директор на фонографската огранизация, подчерта, че е изключително важно компаниите да инвестират в музиканти, които след това ще донесат печалба.

През 2016 г. най-голям ръст е записан в Латинска Америка - 12%. Печалбите в Китай пък са подскочили с 20%.

Докладът посочва още, че канадската хип-хоп звезда Drake е бил най-популярния артист през година. Рок легендата David Bowie, който почина през 2016 г., е на второ място. Албумът на Beyonce "Limonade" пък е най-продаваният.

Spotify влиза в бизнеса с хардуер

Spotify готви ново устройство

Компанията иска да създаде "продукт, дефиниращ цяла категория"