Мениджърите и синдикатите във Volkswagen търсят начин да намалят вътрешната конкуренция между германския бранд и Škoda, пише Reuters, цитирайки собствени източници. Чешкият производител е сред 12-те бранда, които са под шапката на Volkswagen Group.
Търканията между двете сестрински компании се увеличават заради затрудненото положение на Volkswagen, които са принудени да намаляват работните места и общите разходи в германските фабрики. В същото време печалбата на Škoda расте, а по-ниската цена и позитивните журналистически ревюта "подбиват" продажбите на VW.
Заради това компанията от Волфсбург иска да отреже предимствата на Škoda, която заема немските технологии и ги комбинира с по-ниска цена на труда в Чехия. VW има намерение и да утвърди лидерството си в групата преди пускането в продажба на новото поколение електрически автомобили от серията I.D. Buzz.
Някога обект на подигравки, днес Skoda се развива завидно добре. Компанията от 26 години е собственост на Volkswagen и непрекъснато увеличава продажбите си. През миналата година маржът на оперативната печалба надмина дори този на Audi. През последните три години оперативната печалба на Škoda се увеличи повече от два пъти до 1.2 милиарда евро през 2016 г., като маржът достигна 8.7%. Само Porsche в рамките на групата отчита по-висок процент. Самите VW пък отчитат 1.8 процента и закриват работни места.
Една от причините затова е по-евтината цена на труда в Чехия. Средното възнаграждение на работниците на Škoda е 10.10 евро на час, докато в Германия то е 38.70 евро.
Синдикатите настояват част от производството на Škoda да бъде преместено в германските фабрики, които не работят на пълен капацитет. Те настояват още, че чешката компания трябва да плаща по-високи възнаграждения, за да има правото да използва общата платформа.
Междувременно изпълнителният директор на VW Херберт Дайс опитва да сложи по-ясна разделителна линия между целевите пазари и клиентелата на двете марки.
Неспокойството във Volkswagen се подсилва и от журналистическите ревюта, в които моделът на Škoda често се оказва по-привлекателният в съотношение цена/качество. Така например новото SUV Škoda Kodiaq струва с около 1500 евро по-малко от Volkswagen Tiguan, но все пак го надминава по качество, според специализираното списание Auto Motor und Sport. Моделът Superb на чехите пък често получава по-добра оценка от VW Passat.
На 17 ноември т.г. бордът на директорите на групата се събира, за да определи бюджета за инвестиции за автомобилните марки.