След твърдата политика на Доналд Тръмп по отношение на стоките, произведени в САЩ, руските граждани също показаха афинитет към своеобразен потребителски национализъм. А упорит търговец от Москва успя да превърне геополитическите линии, подкрепяни от Кремъл, в рекордни продажби.
Веригата за търговия на обувки 350 Zenden се превърна в истински хит в социалните мрежи със своите продукти с етикети "Made In Syria" и "Made in Crimea".
Стотиците коментари и снимки на обувките в интернет бързо са се материализирали и в приходи за компанията, докато два от основните й конкуренти вече са във фалит.
"Ние работим ден и нощ, търсейки нови ниши", коментира собственикът на фирмата Андрей Павлов.
В момента веригата е най-бързо растящата в търговията с обувки в Русия, като прави истински фурор в платформите, като Instagram.
По думите на Павлов в момента националната гордост е мощна търговска сила. Все пак обаче той признава, че повечето руснаци предпочитат други по-популярни марки на латиница, като неговата Zenden, наречена на бившата холандска футболна звезва Будевейн Зенден.
Самият Павлов разказва, че именно патриотичното му чуство го е подтикнало да потърси доставчици в Сирия, след като Турция свали руски бомбардировач границата със страната през миналата година.
Тогава той решил да прекъсне търговските си отношения с турските си партньори, които осигурявали около 7% от стоките в магазините.
Така шефът на Zenden се насочва към производители в Сирия, като към днешна дата сандалите, правени там, се продават на цени от около 15 долара. Той споделя, че ще опитва да намери начин да купува и повече чифтове от държавата, където качеството е високо, а разходите за труд са по-ниски от тези в Китай.
По отношение на стоките от Крим, през миналата година там Zenden е произвела 80 хиляди бройки в наета фабрика. Павлов обаче иска да увеличи обема, като вече строи нова производствена база на брега на Черно море.