Рекламният бизнес на Нова телевизия бележи растеж през 2016 година. В същото време обаче медията отчита спад в дела на най-важната за рекламодателите група зрители на възраст между 18 и 49 години. Това става ясно от годишния отчет на компанията майка на "Нова броудкастинг груп" Modern Times Group (MTG).
"Българският и чешкият телевизионен рекламен пазар показват ръст, докато панбалтийският регистрира спад. Дяловете на зрителите и на трите от тях показват намаление в сравнение с година по-рано (бел.ред.: имат се предвид възрастовите групи съответно за трите пазара между 18 и 49 години; между 15 и 54 години и между 15 и 49 години)", посочват от шведската корпорация.
Делът на аудиторията за бизнеса в България намалява от до 43,3% за последното тримесечие на 2016 година при такъв от 44,1% за същия период на предходната година.
За цялата минала година обаче делът на тези зрители нараства до 42,9% при 41,3% за 2015 година.
През последните 12 месеца компанията майка на "Нова Броудкастинг груп" показва ръст на приходите с 6,7% до 17,29 милиарда шведски крони или 1,82 милиарда евро при 16,21 милиарда крони за предходната година.
Печалбата на MTG преди облагането с данъци и лихви за последното тримесечие на 2016 година възлиза на 554 милиона крони, а годишната печалба достига 1,34 милиарда крони. Това показва, че тя се е увеличила с 6% в сравнение с 2015 година.