Британският апелативен съд в сряда отказа да признае формата на шоколадите KitKat, продавани във Великобритания, като основание за регистрация на отделна търговска марка. По този начин бе потвърдено решението на високия съд на Англия и Уелс и аналогичното решение на Европейския съд.
Това означава, че и други компании могат безпроблемно да произвеждат и продават шоколади с такава форма, пише The Guardian.
Става дума за популярната класическа версия на KitKat, която представлява четири тесни шоколадови блокчета с вафлен пълнеж, обединени в едно общо шоколадово изделие.
Швейцарската компания Nestle произвежда този вариант на шоколада вече от 80 години, а във Великобритания е достъпен от 1935 година. Компанията твърди, че шоколад с такава форма се асоциира от потребителите с марката KitKat.
"Nestle е разочарована от решението на апелативния съд", заявиха за BBC News от пресслужбата на компанията. Отбелязвайки, че формата на KitKat е защитена като търговска марка в Германия, Франция, Австралия, ЮАР, Канада и редица други страни.
Конкурентите от британската компания Cadbury водят дълга борба против Nestle, противопоставяйки се в съда на опитите да се регистрира формата на KitKat като търговска марка.
На свой ред Nestle не дава на Cadbury да регистрира правата върху определен оттенък на виолетовия цвят, използва в опаковката на шоколадите Dairy Milk.
През 1937-а г., две години след Nestle, аналогичен на KitKat четири сегментен шоколад под името Kvikk Lunsj, е започнала да произвежда норвежката компания Freia. Сега тя, както и Cadbury, са част от най-големият конкурент на Nestle - американската група Mondelez International.
Норвежките шоколадови блокчета Kvikk Lunsj и сега се продават във Великобритания.
А изключителни права върху формата на шоколадите KitKat, състоящи се от два пласта, Nestle не се опитва да регистрира.