Лидерът в търговията с електроника в САЩ Best Buy отчете по-голям от очаквания ръст на продажбите във физическите си магазини.

Основната причина за това е силното търсене на смартфони, свързани домашни и преносими устройства.

Продажбите на компанията във физическите й магазини нарастват с 5.4% през второто тримесечие, което е 2 пъти и половина над очакваното. Анализаторите очакваха растежът да е средно около 2.2%, показват данните на Consensus Metrix.

"Днес имаме удоволствието да отчетем силен растеж за второто тримесечие на фискалната година", заяви изпълнителният директор на Best Buy Хюбърт Джоли.

Нетният приход на търговската верига се увеличава до 209 млн. долара, което е с 11 млн. долара повече в сравнение с предходната година. Очакваната печалба от акциите й бе 63 цента, а настоящата е 69 цента.

Нетните продажби на компанията, базирана в Ричфийлд, Минесота, също се покачват с 4.8% до 8.94 млрд. долара (вместо очакваните 8.66 млрд. долара).

Best Buy очаква продажбите за цялата година да нараснат с 4%, в сравнение с предишната прогноза за ръст от 2.5%. Също така очаква ръст на приходите от 4% до 9%, надминавайки предишната оценка за растеж от 3.5% до 8.5%.

Търговската верига се надява, че ще продължи да увеличава продажбите си на електроника и уреди, носещи по-голяма печалба, в момент, когато традиционните й конкуренти като Sears Holdings, губят пазарен дял.

Aкциите на компанията се покачиха с повече от 60% през последните 12 месеца. 

Best Buy е специализирана в продажбите на потребителска електроника и има над 1400 обекта в САЩ, Канада и Мексико. Приходите й за 2016 г. са 39.53 млрд. долара.