Китайският производител на РС устройства Lenovo се подготвя за традиционно силния празничен сезон в края на годината с рязко увеличаване на складовите запаси от ноутбуци. А това вещае нова ценова война.
Действията на Lenovo може да провокират ожесточена ценова конкуренция и да доведат до спад в рентабилността на производителите на лаптопи в заключителното тримесечие на годината, опасяват се анализаторите на пазара, пише digitimes.com.
Не е новост компаниите в бранша да увеличават складовите си запаси в предновогодишния сезон, но нивото при Lenovo е много над обичайното. Твърди се, че китайският производител се запасява с ноутбуци, готови за продажба, минимум за тримесечен период.
Миналата година Lenovo приложи подобна стратегия. През второто полугодие компанията предлагаше на своите партньори по каналите за продажби два ноутбука на цената на един, за да повиши търсенето.
Ако ситуацията се повтори и тази година, конкурентите на Lenovo ще се сблъскат със сериозна дилема – ако последват Lenovo, ще получат по-малко печалби, ако не – може да пострадат продажбите им.
Предварителна прогноза на Digitimes Research сочи, че през третото тримесечие на годината HP е изпреварила Lenovo и вече е най-големият доставчик на ноутбуци в света. Но ако стратегията на Lenovo за последното тримесечие проработи, китайската компания има шанс да си върне първото място, отбелязва TechNews.bg.