Commerzbank и Mozilla прекратиха рекламните си кампании във Facebook след избухването на огромния скандал с данните, заради който 45 милиарда долара от пазарна капитализация на социалната мрежа изчезнаха през тази седмица.
"Прекратяваме временно нашата кампания във Facebook. Сигурността на данните са много важни за нас", каза Уве Хелман, който оглавява дирекцията за бранд стратегия в германската банка.
Mozilla пък съобщиха в своя блог, че спират да рекламират, докато Facebook не предприеме действия да засили настройките за сигурност.
Британският рекламен съвет ISBA трябва да се срещне днес с представители на социалната мрежа. Организацията изпрати съобщение, в което казва, че използването на данни за потребители на Facebook в политически кампании е "наистина притеснително".
Информацията от над 50 милиона Facebook профила са събрани от приложение, което след това е продало данните на политическия консултант Cambridge Analytica.
Марк Зукърбърг вече обеща разследване, а ISBA настоява за повече информация за него. Твърди се, че по същия начин са били наклонени везните и по време на вота за Brexit.
Дейвид Кършоу, главен изпълнителен директор на рекламната агенция M&C Saatchi предрече, че клиентите ще започнат да притискат социалната мрежа. "Facebook е невероятна среда от рекламодателска гледна точка заради точността на таргетирането, която идва от данните. Но мисля, че големите компании сега са много нервни и не искат да бъдат асоциирани със среда, в която тези данни на потребителите се използват по подобен начин, особено в политически контекст", казва той.
Facebook събра около 39,9 милиарда долара приходи от бюджетите на рекламодателите през 2017 година и изостава само от Google.