Властите в Индия заплашиха тютюневия гигант Philip Morris International с "наказателни действия заради нарушаване на законите против тютюнопушенето, съобщава Reuters.
Реакцията е предизвикана от разследване на Reuters, което разкрива маркетинговата стратегия на компанията в Индия, част от която е насочена към младите хора. Според властите подобни действия са незаконни.
Сред забранените маркетингови действия на тютюневия гигант са реклами на цигари в павилиони, безплатно разпространение на цигари Marlboro в нощни заведения и и използването на телевизионни екрани за реклама на тютюневите продукти на тези събития.
Тези дейности пряко нарушават индийския закон за контрол върху тютюна и поръчителите им носят наказателна отговорност, се казва в писмото на властите до компанията.
"Вие сте помолени да изясните позицията си и да посочите причината, поради която не трябва да се предприемат подходящи наказателни действия срещу компанията и нейните директори", продължава писмото.
Глобата за подобно нарушение е до 1000 рупии (15 долара) и присъда до 2 години затвор при първото нарушение, съгласно Закона за цигарите и другите тютюневи изделия.
Индийското подразделение на Philip Morris International отказа коментар.
Властите са взели на мушка и водещият производител на цигари в Индия - ITC, който също използва подобни методи за реклама на продуктите си. Министерството на здравеопазването предупреждава, че рекламите на компанията в павилиони са незаконни.
"Всяка реклама, различна от изписването на вида на предлаганите тютюневи изделия, независимо дали е изложена в магазина, или извън него, е забранена и води до наказание", предупреждават от институцията.
ITC също е призована да обясни защо не трябва да се предприемат наказателни действия срещу нея. От компанията засега запазват мълчание.