Една от най-големите в света компании за превоз на товари по вода Hanjin Shipping подаде молба за защита от фалит в Южна Корея на 31 август.
Някои от корабите им обаче все още кръстосват моретата, най-старите плавателни съдове вероятно ще се бракуват, трети пък вече са разпродадени.
Седмият най-голям контейнерен превозвач в света обаче не е единственият, който страда от финансови проблеми, пише Business Insider.
Още една компания за морски превоз HMM също се преструктурира по-рано през годината, като корейската банка за държавно развитие в момента е най-големият й акционер.
Всъщност се оказва, че цялата индустрия е изпаднала в колапс на ставките, които се събират за транспортирането на контейнери по моретата.
Проблемът започна още през 2015 година, в резултат на бум в корабостроенето с исторически размери.
Големият брой на нови кораби създаде огромен излишък на плавателни средства за превоз на контейнери, което значително ще се влоши за доставките до 2017 година.
Това съвпадна и с топенето на процентите за търсене на доставки. Значителен е спадът на износа за 2015 година от Китай с 1.8 на сто и от Южна Корея 5.1 процента.
Спънка пред индустрията се оказва и фактът, че след като са придобили кораби за превоз с пари назаем, сега превозвачите са изправени през големи дългове.
Това е проблемът с пренасищането от кораби на фона на слабото търсене на доставки на стоки – фалитът променя само инвеститорите, което е придружавано от загуби за бизнеса.