Активите на най-голямата рекламна компания в света WPP тръгнаха надолу в четвъртък. Акциите отчетоха най-големия спад от месец насам, след като гигантът Unilever обяви, че ще свие маркетинговите си разходи.
Компанията е един от най-големите клиенти на агенцията и днес заяви, че ще намали разходите за реклама с 30 процента. Наравно с това английско-холандският производител ще изкупи обратно ценни книжа за сумата от 5.3 милиарда долара, както и ще продаде някои от своите марки маргарини.
На този фон активите на WPP се стопиха с общо 4.4 на сто, с което отбелязват най-голямото поевтиняване от 3 март досега. Ценните книжа се разделиха с 2.1 процента от стойността си по време на търговията в Лондон, като стигнаха цена от 1 703 пенса. С това активите леко се възстановиха от дъното, което удариха по-рано - тогава ценните книжа се търгуваха за 1 662 пенса.
От рекламната компания WPP обаче не отговорили на искането за коментар по темата, свързана с хода на Unilever да съкрати маркетинговите си разходи.