Цената на акциите на WPP се сринаха с 12%, след като компанията обяви, че ръстът на приходите през 2017 г. ще бъде между 0 и 1%. Предходната прогноза бе за 2% увеличение.

WPP е най-голямата рекламна компания в света, а подобен спад на ценните й книжа не е виждам от 17 години насам.

Рекламните компании по цял свят понасят тежки удари, тъй като най-големите им клиенти продължават да намаляват разходите си, за да запазят своите маржове.

Най-голям проблем WPP има с клиентите си в сектора за потребителски стоки - като прахове за пране, пасти за зъби и подобни. Те формират около една трета от приходите й и са тези, които най-много намаляват разходите си за реклами.

По-рано тази година Unilever, един от най-важните клиенти на WPP, заяви, че намалява разходите си за реклама с 30% и ще съкрати от 3 000 на 1 500 броя на криейтив агенциите, с които работи.

"В последната година става все по-трудно да постигнем растеж", казва главният директор на WPP Мартин Сорел.

От началото на 2017 г. до вторник, преди да излезе новата прогноза, акциите на компанията вече поевтиняха с 12%.