Този коментар е посветен на някога славния български футбол. На дневен ред е родното участие в евротурнирите. И имам усещането, че гледам някакъв "сапунен" сериал, от тези, в които през 10 серии сюжета се повтаря.
Малко история. Домакински резултати на български отбори в евротурнирите:
Локомотив (София) - Малмьо 8:3 и отстраняване. Берое - Аустрия (Виена) 7:0 и отстраняване. Етър - Интер 0:0. Етър - Кайзерслаутерн 1:1. Дунав - Рома 1:0. Академик - Славия (Прага) 3:0 и отстраняване. Академик - Милан 4:3. Марек - Ференцварош 3:0 и отстраняване. Марек - Байерн 2:0. Локомотив (София) - Ференцварош 3:0 и отстраняване. Локомотив (София) - Монако 4:2 и отстраняване. Локомотив (София) - Динамо (Киев) 1:0 и отстраняване. Берое - Фенербахче 1:0 и отстраняване. Ботев (Пловдив) - Стяуа 5:1 и отстраняване. Ботев (Пловдив) - Атлетико (Мадрид) 1:1. Славия - Суонзи 4:0 и отстраняване. Славия - Страсбург 2:0 и отстраняване. Берое - Атлетик (Билбао) 3:0 и отстраняване. Славия - Легия (Варшава) 3:1 и отстраняване. Славия - Спарта (Прага) 3:0 и отстраняване. Славия - Фейенорд 3:2. Ботев (Пловдив) - Барселона 1:0. Локомотив (София) - ПСЖ 1:0. Ботев (Пловдив) - Байерн 2:0.
Най-нарочно в извадката не фигурират мачове на ЦСКА, Левски и Лудогорец.
Каква е реалността сега. Едва ли Байерн ще загуби с 2 гола разлика в Дупница и... на "Коматево". "Лъвовете" от Билбао трудно ще инкасират класика под Аязмото. А Мбапе, Меси и другите "принцовете" не ги виждам с поражение в "Надежда".
При исторически най-големите ни грандове. Левски се завръща в Европа и повечето очаквания са да играе само 2 мача в турнирите този сезон. А през годините е имало: Левски - Бенфика 2:2. Левски - Щутгарт 1:1 и отстраняване. Левски - Рейнджърс 2:1 и отстраняване. Левски - Вердер 2:2. Левски - Дуисбург 2:1 и отстраняване. Левски - Киево 2:0 и отстраняване. Левски - Аякс 2:1 и отстраняване. Левски - Барселна 5:4. Левски - Олимпиакос 3:1 и отстраняване. Левски - Милан 1:1. Левски - Динамо (Киев) 0:0 и отстраняване. Левски - Щутгарт 1:0 и отстраняване. Левски - Брьондби 4:1 и отстраняване. Левски - Оксер 1:0 и отстраняване. Левски - Динамо (Букурещ) 1:0 в групи, Левски - Марсилия 1:0 в групи. Левски - Удинезе 2:1 и отстраняване. Левски - Гент 3:2 в групи. Левски - Спортинг (Лисабон) - 1:0 в групи. Левски - Лил 2:2 в групи. Левски - Милан 1:1. Левски - Боависта 2:0 и отстраняване. Левски - Атлетико (Мадрид) 2:1.
Сравнително новият доминант Лудогорец направи шампионска серия по-голяма дори от тази на ЦСКА в едни други времена. "Орлите" в момента на 99.99 процента си осигуриха участие в групи на евротурнирите преди "червените", Левски и Ботев (Пловдив) въобще да са стартирали еврокампаниите си. Разградчани направиха лятната си селекция образно казано през зимата. За да имат обигран състав за настоящите битки в Европа. Станаха първенци в България с огромна разлика и са с най-сериозния състав в страната в момента.
Поради това е редно в ЕКТ да ги сравним с "армейците" от визирания по-горе период. Лудогорец има редица влизания в групи на Евротурнирите. Загуба само с 1 гол от Реал (Мадрид) в София. Равенство 2:2 с Ливърпул. Равенство 2:2 с ПСЖ в Париж. Категорично отстраняване на ПСВ и Динамо (Загреб) с по 2 победи. Отстраняване на Лацио. 5:1 срещу ЦСКА (Москва). Това са селектирано най-големите постижения на "орлите".
Срещу тях - ЦСКА е с 3 отстранявания на действащ европейски клубен шампион. 3 полуфинала в ЕКТ. И следните "скромни" резултати. ЦСКА - Атлетико (Мадрид) 1:0. ЦСКА - Барселона 2:2. ЦСКА - Ювентус 4:1 и отстраняване. Две равенства с Интер на полуфинална фаза. ЦСКА - Бенфика 0:0. ЦСКА - Аякс 2:0 и отстраняване на шампиона на Европа. ЦСКА - Байерн 2:1. ЦСКА - Ювентус 2:1. ЦСКА - Нотингам 2 пъти по 1:0 срещу действащия еврошампион. ЦСКА - Ливърпул 2:0 и ново отстраняване на европървенец. ЦСКА - Байерн 4:3 в полуфинален мач. ЦСКА - Монако 2:0 и отстраняване. ЦСКА - Валенсия 2:1. ЦСКА - Ювентус 3:2. ЦСКА - Борусия (Дортмунд) 4:2. ЦСКА - Рода 2:1 отстраняване и класиране за полуфинал.
По-новите значими резултати на ЦСКА като отстраняването на Шахтьор (Донецк) и Байер (Леверкузен), успех на "Анфийлд", победа с цената на групи в Базел също са много ценни, но едва ли през този век може да се говори за ЦСКА като за хегемон в шампионата ни и поради това без да влизат в сравнението тези резултати е ясно.
Лудогорец няма почти нищо общо с хегемона ЦСКА като европейски успехи. А "червените" сега са изключително далеч от миналото си като постижения.
Левски пък едва ли скоро ще вкара 5 гола на Барса. А повечето ни грандове от провинцията са много далеч от славните си дни.
Защо е важна тази статистика - поради причината, че в почти всички родни значими успехи, българският принос е не просто основен, а и единствен.
Оставам с впечатление, че редица хора от футболните среди лансират тези, че с млади български играчи не могат да се постигат успехи в Европа. Да, наясно съм, че младежите ни не победиха Гибралтар наскоро. Но мога да твърдя, че без родни футболисти - "сериалът" ще продължава и ще е по-предвидим.
За да имаш значими успехи в Европа, почти винаги се иска да си със силни национали в клуба си. Най-лесно изглежда българският представителен тим да се върне там, където е бил - а именно на 4 поредни Мондиала, а звездите му да се позадържат в родните грандове. Всъщност друг вариант за поредица от големи победи на клубно ниво не виждам - освен шейхове от Катар, ОАЕ и Саудитска Арабия да се намесят във футбола ни. Това обаче едва ли ще се случи.
Тъй, че не се ли обединят Министерството на спорта, Министерството на образованието, БФС и всички големи клубове в страната ни. В търсене на система чрез която България да има национален отбор, който да бъде фактор сред най-силните в спорта.
Не се ли случи това - "сапунката" ще набира все по-голяма сила. Защото без българи (от световна класа, а за наличието им се изискват време и структура) нищо голямо няма да стане във футбола ни. Да, ще е нужно време.
А сега живеем във времена, в които в редица страни част от спортните училища се превърнаха в специализирани футболни академии, докато у нас спортните училища вече не са в играта. И всяка секунда, в която не се полагат общи основи от Държавата, БФС и клубните ръководители, е загуба за българския футбол като цяло.
8888.bg
на 20.07.2022 в 17:10:30 #20Говеда куфейте в ЕКТ сте С всяка минута говеждите сърчица стават колкото 1 стинка Успокойте 5 гола ще вкарате на ПАОК Глътнали бастуна, изплюйте гипса
loveca
на 20.07.2022 в 16:41:28 #19Това старата превземка ли е или пак някакъв имитатор?
8888.bg
на 20.07.2022 в 16:26:20 #18Педерастейш За 108 години Турчуляка Леца Има 25 издънки в ЕКТ от 42 участия Има 26 титли спрямо ЦСКА с 31 Ааааах колко жалко е да си лецкар
8888.bg
на 20.07.2022 в 16:25:11 #17Педерастейш Прав си Жоан Гампер също е мерило Там случаен от с име Левски и Лудогорец няма да бъде повикан ЦСКА 3 пъти е участвал И да Жоан Гампер е под егидата на Барселона и УЕФА
8888.bg
на 20.07.2022 в 16:16:19 #16Ловджийке Според теб да биеш Динамо и Стяуа е с по голям зрител ски интерес от мачовете на ЦСКА с Ливърпул и Аякс Само в турската куха кратуна на Ловджийката се случва този филм
8888.bg
на 20.07.2022 в 16:14:06 #15ЦСКА е единствения отбор стигнал до 3 полуфинала на ЕКТ Евроидиотинъ и 4алмата уя ли са ми държали тогава Евроидиот е създаден 1914 Тоест е могъл да участва в ЕКТ и да постигне резултати 4алмата е създадена 1945 година Тоест и тя е имала шанс за ЕКТ И за да не съм баснословен Идва старата Славия играла на полуфинал на ЕКТ Ето било е възможно за всички Ловджийката някак иска да изтрие Гаринча Пеле Бастен Еузебио Стоичков и Ромарио Е да ама не затова се грижи УЕФА А 4алмата днес също има възможност да играе полуфинал Ама сега имало групи и дъръ бъръ А някой пита ли ЦСКА когато и се паднаха настоящите европейски шампиони
8888.bg
на 20.07.2022 в 16:07:46 #14Ловджийски Много се изложи Тъпунгеро. Само Реал и ЦСКА са отстранили по 3 и повече актуални европейски шампиони Нито 4алмата нито Евроидиотинъ имат този успех нито Барселона Независимо от времето Дори 2005 европейския шампион пак бе бит и ибан Отборите които е победил 4алмата даже не попадат директно в групи
loveca
на 20.07.2022 в 15:44:12 #13panayot-stamenov на 20.07.2022 в 15:36:54#24 Има си подлоги на всеки отбор, просто нашата е на власт в момента, а имаше времена, в които не беше така ама ние не пищяхме като неопрашени теменужки ===== Това е така, но в момента очевидно са на надник. Всеки може да забележи, че повечето статии не са за някакъв отбор, а са за управлението на този отбор. Има припоци, които се радват на тези бъркочи, но и това е нормално. Останалите сме тук, за да им помогнем с някоя импресийка (за оцеляване) и да им се напълним порядъчно където трябва.
loveca
на 20.07.2022 в 15:40:01 #12kieran_tierney на 20.07.2022 в 15:33:12#23 До 7.....фоляма загуба за град т Пловдив, е че мачьт ще Се играе в София.... ======== Но пък за това цяла България и няколко припока ще викат за Ботев днес. Това не е малко, а шансове все още има!
Ohliovski_reboot
на 20.07.2022 в 15:32:38 #11Що па параноя, знаеме че Топа подкрепя безрезервно сегашния режим на Армията.
Ohliovski_reboot
на 20.07.2022 в 15:19:02 #10Тука Геле е объркал сметката. В опита си да омаловажи постиженията на Лудогорец у ЕКТ е изгорело и суравото - постиженията на ЦСКА-София също са омаловажени (отстраняване на Базел и Пилзен) а селекцията им е разкритикувана като африканска (нема българи бе!). Ива требва да е одобрила мариала по грешка, очаквам наказания.
loveca
на 20.07.2022 в 14:58:13 #9Авторът на този статистически паквил с една ясна цел е странно сравнява футболни клубове и техните успехи в Европа в рамките на 60-70 години без никаква ясна преценка какво точно прави. Защо авторът сравнява ПСЖ, Суонзи, Страсбург и Монако през годините? Защо при споменаването на полуфиналите от черно-бялата телевизия не споменава великите Хонвед, Дукла, Динамо Берлин, Магдебург - тези отбори къде са? Като сравняваш успехите - кои са най-добрите отбори в Източна Европа статистически? Не не е покойника за който си направил поръчка. Ето ти някои от тях: ЦСКА Москва - носител на Купата на УЕФА и то не в средата на миналия век - бит и е.ан от български отбор Стяуа - отново носител на европейски трофеи - на три път сцепва зад.ика на покойното ЦСКА, за да се стигне до подчиняването им от друг български отбор и изритването им от ШЛ. Спартак Москва - закрива с двуцифрен резилтат 11:2 отбора, който в момента се подвизава като ЦСКА-София (любопитното е, че този отбор, тогава под името Литекс, само 3 месеца по-късно разкрива покойното ЦСКА с 8:0) Цървена Звезда - отново сериозни международни трофеи - отново отбор, който е взел скалпа на покойника (през въпросните славни години), но пък беше изхвърлен от турнирите от друг български отбор наскоро. Динамо Загреб - отново европейски трофей - отстранен наскоро от български отбор. Слован Братислава - отново трофей от времето на 7:2 (за разлика от великия ни еврогранд) - този отбор отново съсипан от български отбор в последните години в ШЛ.
Това са факти, а онова, което си написал е очевадна поръчка.
свиня
на 20.07.2022 в 14:17:32 #8ТеУвеУ от ПеУник ... няма нужда от повече обяснения ! Гигант на мисъУта !
8888.bg
на 20.07.2022 в 13:46:16 #7К. У. Р написах
8888.bg
на 20.07.2022 в 13:45:47 #6Клаудио Кажи поне едно *** за БФС
ple6iv_6paklov4ik
на 20.07.2022 в 13:44:08 #5Напълно съм съгласен с комент №1 и нямам какво повече да добавя.
Добре де, имам - Тервеле, поклони се пред Зеления Звяр - убиец на Шамрок с 3:0.
8888.bg
на 20.07.2022 в 13:37:07 #4Да чете кратуната с Пластмасово киче Бобак умри
Cantona7
на 20.07.2022 в 13:25:07 #3Тервеле бе, Как не те беше срам да измислиш такава статия, бе
8888.bg
на 20.07.2022 в 13:20:28 #2С Текпетей и Кайседо толкуз С бог Ицо полуфинал на ЕКТ
8888.bg
на 20.07.2022 в 13:15:35 #1Марек има по класни победи от 4алмата Домуса пука гъзерна вена Митичния Бончук е виждал разгромен Байерн и Милан 4алмата кога ще бие тези 2 гиганта Сложили равенство с ПСЖ и загуба с 1 гол от Реал Мадрид 4алмата може да бие Динамо Брест и подобни