Един от най-големите производители в света е готов да се откаже от използването на дизелови двигатели в компактните си автомобили, като ги замени с "меки" хибриди, твърдят източници от компанията.
Следващите поколение на моделите VW Polo и VW Golf може да получат хибридна схема, в която двигателят с вътрешно горене работи в комбинация със стартер-генератор. Той зарежда акумулатора, а също така помагат на на бензиновия мотор при ускорение и прави работата на системата "старт-стоп" почти незабележима за водача.
"Дори и днес дизеловите двигатели са по-скъпи от бензиновите и разликата ще нарасне само с влизането в сила на по-строги стандарти за опазване на околната среда, каза експертът по развитието и разработките на Volkswagen, Франк Уолш, цитиран от Auto Motor und Sport .
Мениджърът допълва, че сега има достатъчно купувачи за дизеловия Volkswagen Polo, но това не може да продължи вечно. И за в бъдеще компанията планира да монтираме на този модел "мека" хибридната система от Volkswagen Golf с 48-волтов електрически мотор.
Известно е, че концепцията за "мек" хибрид включва смяна на стартера и генератора с електромотор за стартиране на двигателя и поддържане на неговата работа. Този електрически мотор и батериите не са предназначен за движението на автомобила.