Ferrari винаги е била водеща марка сред спортните автомобили и малцина биха оспорили лидерството й. Суперколите на компанията са запазени за най-богатите и са толкова търсени, че е нужно да се чакат с месеци.
Тенденцията се потвърди и през последното тримесечие, когато италианският производител на суперавтомобили надмина очакваната печалба, след като продаде почти всичките си модели, планирани за 2018 г., както и част от тези, които ще бъдат сглобени през 2019 г.
Единственият наличен модел на марката остава семейният автомобил GTC4 Lusso, всички други са поръчани. "Всичко друго изчезна", заяви изпълнителен директор Серджо Маркионе.
Приходите на компанията преди данъци скочиха с 13% до 272 млн. евро през първото тримесечие, което е с 10 млн. евро повече от очакванията на анализаторите, съобщава Bloomberg.
Маркионе работи върху последния си бизнес план начело на Ferrari, след което ще се пенсионира. 5-годишната стратегия ще бъде представена през септември и ще включва разширяването на италианската марката в нови сегменти, като SUV и електрически хибриди.
Компанията тества хибриден автомобил, задижван с бензин и електричество, който "може да се движи тихо". Въпреки че Ferrari няма планове да произвежда напълно електрическа кола до 2022 г., компанията разработва автомобили, които ще покажат "пълната сила на електрификацията", заяви наскоро Маркионе пред Bloomberg.
Промяната идва, тъй като производителят е насочен към годишни продажби, надвишаващи самоналожения таван от 10 000 автомобила, който досега му позволяваше да работи при преференциални правила за икономия на гориво. С новия план печалбата ще нарасне до поне 1.1 млрд. евро през тази година и до 2 млрд. евро до 2022 г.