Германската марка Volkswagen ще представи шестото поколение на популярния си модел Polo на автомобилното изложение във Франкфурт през септември тази година. Това съобщава специализираното издание Autocar, позовавайки се на свои източници от компанията.
В момента се провеждат финални тестове на новия модел. Автомобилът е построен върху новата платформа MQB A0. Благодарение на това салонът на Polo ще бъде много по-просторен. Колата ще получи и по-дълго междуосие. Освен това автомобилът ще бъде оборудван с нови джанти в стила на Golf GTI и изпускателна система с два накрайника.
Водачът ще има на разположение нова информационно-развлекателна система с голям сензорен екран с поддръжка на Apple CarPlay и Android Auto, както и система за автоматично паркиране Park Pilot. Не е изключено топ модификацията на модела да получи изцяло цифрово арматурното табло.
В двигателната гама на новия модел ще влезе 1,0-литров бензинов двигател с три цилиндъра. Мощността на мотора ще бъде около 65 конски сили. Освен това на разположение ще има и други версии на същия агрегат с мощност 75, 100 и 115 конски сили. Клиентите ще могат да изберат 1,5-литров двигател с мощност 130 и 150 конски сили. Дизеловите агрегати ще бъдат с мощност 80, 100 и 110 конски сили. Моторите ще работят в тандем с пет- или шестстепенна механична трансмисия. По желание клиентите могат да получат седемстепенна роботизирана трансмисия.
Спортната версия Polo GTI на новото поколение ще получи 2,0-литров турбо четирицилиндров двигател. Задвижващият агрегат ще генерира около 200 конски сили. По-късно се очаква и хибридна модификация на модела.
Междувременно, през 2019 г. се очаква да появата на офроуд версия на Polo. Основните конкуренти на новия модел ще бъдат Mazda CX-3 и Nissan Juke.
Кросоувърът ще бъде построен върху платформата MQB. Базовата версия на автомобила ще бъде оборудвана с 1,0-литров бензинов трицилиндров двигател. Заедно с това очакваме да видим и агрегати с работен обем 1,5 литра и 2,0 литра. За дизеловите мотори за момента няма информация. Срещу доплащане клиентите ще получат адаптивно окачване и система за задвижване на четирите колела.
Дизайнът на новия модел ще прилича на концепта T-Cross, който беше представен на миналогодишното автомобилното изложение в Женева. Прототипът е дълъг 4133 мм - това е повече, отколкото, например, хечбека Volkswagen CrossPolo. Отвън T- Cross напомня второто поколение на Tiguan - той също има специални обозначения върху предния капак и отстрани. Предните светлини на новия модел са изпълнени стила на по-големия кросоувър на Volkswagen, а отзад T-Cross Breeze прилича на Passat B8.