Алиансът Renault-Nissan увеличава залозите си на пазара на електрически автомобили в Китай. Компаниите ще създадат нов венчър с местна компания, която да произвежда коли на ток, които да отговарят на строгите правила за вредни емисии в страната.
Renault SA и Nissan Motor Co. ще държат по 25% от eGT New Energy Automovie Co., а останалите 50% ще са собственост на Dongfeng Motor Co. Партньорите ще създадат нов електрически автомобил, базиран на платформата за малки SUV, вече разработена от алианса. Китайската компания вече произвежда модела Kadjar на Renault и седаните Teana на Nissan в страната.
Автомобилните производители увеличават инвестициите си в електрически автомобили, за да посрещнат по-строгите правила за вредни емисии и разход на гориво, които големите пазари ще въведат скоро. Китай, например, ще представи нов закон, според който автомобилните компании, които нямат достатъчно електрически коли в гамата си, ще бъдат глобявни.
Dongfeng притежава 14% от Peugeot SA, а също така произвежда и два модела на Citroen. Партнира си и с Honda и Kia.
Миналата седмица Ford обяви, че върви по същия път, като френските си конкуренти, а Volkswagen получи одобрение за подобна сделка още през май.
Моделът, произвеждан от Dongfeng, ще се продава под марката Nissan в Китай и ще струва около 8 000 долара.