Nissan Motor Co. иска да даде втори живот на батериите за автомобили. Автомобилните производители по света търсят начини как да направят електромобилите по-евтини и да удължат периода, в който батериите могат да бъдат използвани. И японската компания може би ще се справи със задачата.

Самите батериите често отговарят за между една и две пети от стойността на целите автомобили, а материалите за производството им - сред които и кобалтът, постоянно повишават цената си.

От май месец т.г. 4R Energy Corporation - съвместна компания между Nissan и Sumitomo Corp (собственик на българското подразделение на Moto Pfohe) ще започнат да продават ремонтирани литиево-йонни батерии за първата генерация на модела Leaf.

Те ще излизат от новия завод в Намие, чиято цел бе да съживи град, опустошен от земетресението през 2011 година. А цената им ще бъде около 2 855 долара - близо половината от стойността на нова батерия за модела.

"Като използваме наново батерии, ние искаме да повишим стойността на електромобилите на вторичния пазар и да ги направим по-достъпни", казва Еижи Макино, CEO на 4R.

Плоските правоъгълни батерии ще бъдат транспортирани в завода с камиони, където служителите ще проверяват всеки един от общо 48-те модула. Тези с под 80% останал капацитет ще бъдат подменяни. Цялата процедура ще трае едва четири часа.

Но няма да бъдат изхвърляни: от тях ще бъдат сглобявани други батерии, които ще се продават за мото кари, колички за голф и други с по-ниска консумация на енергия.

Общо по 2 250 батерии могат да минават през завода за година.