Ръководителите на германския автомобилен концерн Volkswagen залагат на безпрецедентна моделна офанзива на пазара в САЩ. Те търсят начини, за да помогнат на закъсалото си американско подразделение, което понесе много тежки поражения покрай скандала "Дизелгейт".

След като скандалът с измамите при тестовете за вредни емисии доби глобални размери, германската компания загърби напълно дизелите и сега се е насочила към лансирането на хибриди и електромобили. Но за САЩ компанията планира да предлага основно кросоувъри.

Продажбите на кросоувърите на VW в САЩ досега достигаха между 10 и 12 процента, като много повече се продаваха седани като Jetta и Passat например. Сега обаче целта е продажбите на кросоувърите да достигнат 40% от продажбите на VW в Щатите, пише АutoСlub.

За целта производителят ще освежи компактния Tiguan, Touareg ще остане най-големия SUV в гамата на марката, а Atlas може да получи и версия с пет места.

В същото време германците са скептични относно възможността да лансират пикап на пазара в САЩ, тъй като според тях, нишата за тези модели е твърде малка и специфична. Естествено, става въпрос за пикапите среден клас по американските разбирания, които се колкото най-големите модели, продавани в Европа.

В същото време леките автомобили също остават важни за концерна - догодина ще дебютира изцяло ново поколение Jetta, а американската версия на Passat ще получи нова генерация през 2019 година.