Най-големият производител на автомобили във Великобритания Jaguar Land Rover съкращава 1000 работни места и ще намали производството си в две от английските си фабрики.
Главната причина за съкращенията е спадът в продажбите на коли, породен от намаляващото търсене на дизели заради по-високи данъци и регулаторни репресии. Политиката на правителството срещу дизелите забавя купуването на нови автомобили, а потребителското доверие на Острова е засегнато и от несигурността, свързана с Brexit.
Компанията, която произвежда почти 1/3 от 1.7-те млн. превозни средства, излизащи от британските заводи, съкращава 1000 служители на временни договори в завода си в Солихъл.
Фабриката, където работят 10 000 души (2000 от които на постоянен договор), произвежда Range Rover и Land Rover Discovery. За да се запълнят празнините от съкращенията, малко над 360 души ще бъдат преместени в нея от близкия завод на JLR в Касъл Бромич.
"Няма да подновим договорите на 1000 работници в Солихъл", потвърдиха от компанията, цитирани от Reuters.
Продажбите на Jaguar намаляха с 26% досега през годината, докато търсенето на Land Rover спадна с 20% на британския пазар, тъй като купувачите избягват дизеловото гориво. Около 90% от продажбите на JLR на Острова са дизелови модели, в сравнение с около 45% в световен мащаб. Продажбите в Германия, най-големият европейски пазар на автомобили, също спаднаха драстично - с цели 32%.
Автопроизводителят говори за "насрещни ветрове", намеквайки за последиците от Brexit и данъците върху дизела.
"В светлината на продължаващите насрещни ветрове, които оказват влияние върху автомобилната индустрия, правим някои корекции в производствените ни графици и нивото на персонала. Все пак продължаваме да набираме голям брой висококвалифицирани инженери, завършили и чираци, докато свръхпропорционално инвестираме в нови продукти и технологии", се казва в изявление на компанията.
Jaguar Land Rover, която е собственост на индийската Tata Motors, обаче няма никакво намерение да се отказва от производството си на Oстрова. Тя инвестира в британските си фабрики 4 млрд. паунда от 2010 г. досега.