Втората ракета на България Диа Евтимова и нейният баща и треньор д-р Евтим Евтимов бяха гости на 15-ото издание на кръгла маса „Топспор", ортанизирана от в. „Топспорт" и сайта Топспорт.бг. Дискусията се организира с подкрепата на „Еврофутбол" и с любезното домакинство на "Best Western City Hotel".

Темата бе „Семеен бизнес ли е тенисът". Д-р Евтимов заяви, че наистина възприема спорта като фамилно начинание. Инвестициите за изграждане на един тенисист са огромни. Той даде за пример турската състезателка Йозген, за която се харчели по 130 000 евро годишно.

„Преди 8 години си говорихме с бащата на Мария Шарапова - Юрий - спомни си бащата на Диа. - Той беше притеснен и ми каза: Ех, Евтимов, притеснен съм много, как ще връщаме тези 150 000 долара годишно. По това време издръжката на дъщеря ми да е била най-много 10 000 долара. Ако трябва да говоря за успешни тенис семейства в момента трябва да спомена Сафини и Анчич".

Добрите треньори струват много скъпо. Лекарят даде пример с Боб Брет, който получава 5 хиляди долара седмично, само да помага за подобряването на сервиса на Марио Анчич.

„Спомням си, че бащата на Анна Чакветадзе беше готов да плати между 7 и 10 хиляди долара, за да вземе щерка му „уайлд кард" за Откритото първенство на София - разказа Диа Евтимова. - Така че става въпрос за много пари. Аз бях в школата на Жюстин Енен. Там мениджърите ми обещаваха да влезна в Топ 100 още на 16 години. Но за това трябваше да кача 10 килограма мускулна маса за два месеца. И аз реших да се откажа. Не бях готова ментално и физически. Освен това в клуба в Монс (Белгия) цари абсолютна диктатура, налагана от Карлос Родригес, което не отговаря на нашите разбирания".

До момента семейство Евтимови било на нула в тенис бизнеса и се надява кривата на печалбата да тръгне нагоре. Диа замина в четвъртък за Израел, където ще играе в два турнира на ITF. За догодина плановете на хасковлийката и нейният баща са да влезе в Топ 100 на планетата, а през 2008 година тя да бъде сред 50-те най-добри в света.

Диа Евтимова още не е търсена от големите рекламодатели, но е сигурна, че с навлизането й в световния елит ще стане желано лице за сериозните компании.