Първият голям граждански самолет на Русия от ерата на СССР досега извърши дебютен полет в неделя. Irkut MC-21 е създаден, за да се конкурира с най-популярните джъмбо-джетове на Boeing и Airbus - 737 и А320.
Тестовият самолет извърши първия си полет вчера от авиационната база в Иркутск, като прелетя до Москва. По време на пътуването до столицата машината се е движила на около 1000 метра височина.
Пилотът Олег Кононенко докладвал, че самолетът работи нормално, пише CNN Money.
Целта на Русия е с този модел да увеличи износа на граждански самолети, като тази индустрия на най-голямата страна в света беше в застой на фона на силната си позиция по време на съветската ера.
Според плановете MC-21 ще започне редовни полети с пътници на борда през 2019 година. Руските авиолинии Aeroflot ще бъдат първите, които ще закупят от машините, като досега компанията разчиташе на Airbus и Boeing.
Летателната машина разполага със 163 места, разпределени в 2 класи. Разходите на модела ще бъдат с между 12 и 15% по-ниски от тези на конкурентните самолети.
360
на 04.06.2017 в 11:28:59 #12Ето съвсем нагледно какво е оборудването на само една от неруските фирми: https://aerospace.honeywell.com/~/media/03E71BC05F744382B3CD5EA46315FA12.ashx Май ще се окаже, че само дамаската е руска
360
на 04.06.2017 в 09:50:46 #11Equinox, ми да си бяха сложили руските двигатели на тези демонстрации. Ама май още не са ги направили, нещо за 2018 обещават, ама знае ли човек. Айде помисли пак дали са само дамаските и двигателите неруски. Нещо да кажеш за авиониката?
Equinox
на 30.05.2017 в 16:53:18 #10Руски самолет, конструиран изцяло от руски авиационни корпорации, изработен от руски композитни материали, с руски двигатели ПД-14 (или американски Pratt&Whitney, ако купувачът желае това. Всички вече поръчани и предплатени самолети ще бъдат с руски двигатели. Евентуално дамаската на креслата ще е италианска, но това не го прави италиански, нали? Нито американската космическа програма е станала руска, при положение, че астронавтите и основните им товари се превозват до Космоса с руски ракети, а техните собствени са с руски ракетни двигатели.
360
на 30.05.2017 в 12:22:07 #9Руски самолет с американски двигател Pratt & Whitney PW1000G И не само това. Почти нищо руско няма в него. Че и се перчат с него с цялата си руска наглост.
ovi-vetam
на 30.05.2017 в 02:17:19 #8Честно прочетох малко на руски, че да разбера малко за въпросния самолет. Горе статията си я изтрийте и сложете текста на Equinox. Само не съм сигурен колко бързо се развива Русия, щото съм бил там над 50 пъти, и хората им живеят твърде бедно (народа) . Дето се казва богат-беден, ама там е по зле и от латинската част на Америка. Явно само с износ на нефт/газ и метали не става, сега ще пробват с износ на самолети да се развият още по ускорено.....Да им пожелаем да работят качествено, защото ще се возят хора, а "руснака" не е много много по изпипване на детайла...
Equinox
на 29.05.2017 в 13:32:54 #7Джентълмени, да оправим информацията, доколкото е възможно. Касае се за първия пробен полет на Магистральный средней (дальности самолет) 21-го века, оттук МС-21, евентуално -300, за 300 пътника. Този първи пробен полет от и до Иркутск е продължил 30 минути на височина 1 000 m със скорост 300 km/h - типична първа разходка на прототипен самолет. Той е широкофюзелажен реактивен, тоест "jumbo jet", както е прието да се наричат този клас самолети. Също както често наричаме копирните устройства "ксерокси", макар че Xerox е един. И да, въпреки иронията на мистър Господинов, може да се каже, че е пластмасов, тъй като е до голяма степен от композитни материали - по-здрави, по-леки, по-евтини от металите. Благодарение на здравата ръка на Путин, Русия ускорено се развива във всяко направление и благодари на всички държави, въвели санкции срещу нея. Както е казано - който се смее последен, се смее най-добре.
Georgi Ivanov
на 29.05.2017 в 13:09:12 #6Пласмасов ли е?
NNN
на 29.05.2017 в 12:05:29 #5Да, извинявам се за грешното пресмятане на скоростта...
Kopp
на 29.05.2017 в 11:39:02 #4Какво значи израза "Πъpвият гoлям гpaждaнcĸи caмoлeт нa Pycия oт вpeмeтo нa CCCP дoceгa", по специално "oт вpeмeтo нa CCCP дoceгa"?
d-r Miroslav Balchev
на 29.05.2017 в 11:27:24 #31000 м височина е доста ниско. Сигурно правилно е 10000 м. Но да не навлизаме в подробности. Важното е, че е полетял, летял и кацнал.
christo-milenkov
на 29.05.2017 в 11:24:12 #24200 км за 30 мин. е 8400 км/ч. Скорост достигана от ракети, но не и самолети.
NNN
на 29.05.2017 в 11:00:26 #1Отново някой неграмотник се упражнява да пише по теми, които изобщо не разбира. Първо, Jumbo Jet е "прякора" на Boeing 747, а не на 737, нито пък на Airbus A320. Boeing 747-400, типичният Jumbo Jet, може да превозва между 416 и 660 пътника в зависимост от модификацията и броя на салоните, съответно класите, които предлага. С тези 163 пътника, МС21 е като бус-маршрутка в сравнение с Jumbo Jet. Второ, не знам в момента да има пътнически самолет, който да лети с над 2000 км/ч, при това на 1000 м височина... Както сте го написали, че е изминал 4200 км за 30 минути, излиза че средната му скорост е 2100 км/ч... Това не го правеше дори Конкорд, който развиваше пределна максимална скорост от 2180 км/ч, като той е спрян отдавна за полети и в момента няма пътнически самолет, който да лети със свръхзвукова скорост. Моля, превеждайте си правилно статиите и проверявайте данните, които публикувате, за да не ставате за смях!