Шест месеца, след като 91 хиляди души напълниха Птичето гнездо за закриването на параолимпийските игри в Пекин, собствениците на олимпийския стадион се изправиха пред традиционния проблем: "Какво да го правим?"
Историята помни немалко примери, в които домакините на игрите строят огромни съоръжения, а след това се чудят как да ги издържат. Струващият 500 милиона долара стадион в Пекин е изправен пред същата съдба - да се превърне в най-яркия пример за прахосани на вятъра много пари.
"Повечето стадиони по света, които се използват по предназначение, не могат да излязат на печалба", твърди заместник генералният директор на CITIC Жан Хенгли. Това е компанията, която управлява стадиона.
"В Китай е различно. Първо имаме голямо население. Второ - стадионите в Пекин са разположени в натоварени райони, където можем да гарантираме поток от хора. Това е основата на нашата печалба. Смятам, че при нормални икономически условия можем да излезем на печалба", добави той.
В момента икономическата ситуация не е блестяща, но Жан твърди, че 20-30 хиляди туристи посещават стадиона дневно. Ако тези нива се запазят той ще генерира необходимите по 70 милиона юана (10.2 млн. долара) на година за поддръжка и между 80-90 милиона юана за плащания на лихви.
Жан все пак признава, че спомените от рекордите на спринтьора Юсейн Болт и зрелищните церемонии по откриване и закриване на игрите ще започнат да угасват. "Олимпиадата даде на стадиона богато културно значение, но това ще приключи, когато дойдат следващите олимпийски игри. Трябва да започнем да организираме повече културни събития, за да привлечем туристите визуално и психологически", добави той.
Жан предвижда да се организират по две шоу програми на ден - една следобед със спортна тематика и една с културна, за да може стадионът да се превърне в сцена за зрители. Планира се представление на операта Турандот в чест на годишнината от откриването на олимпиадата на 8 март. Очаква се през май да се организира друг голям концерт.
Провалиха се плановете местният футболен отбор "Гуоан" да играе домакинските си мачове на Птичето гнездо. За сметка на това стадионът ще бъде домакин на един от турнирите по лека атлетика от Диамантената лига от 2010 г.
"Да си призная - не е лесно да се намерят постоянни ползватели на стадиона. Тревното покритие може да се премества, а това е скъпо. Един футболен мач няма да си струва парите. Затова решихме да имаме един-два месеца спортен сезон през годината с по няколко прояви. Останалото време ще е за културни събития", коментира Жан.
Другата възможност за генериране на приходи е да се продаде името на стадиона, като неуточнена китайска компания е предлагала по 70 млн. юана на година преди време. Напоследък се заговори, че Adidas също е имал интерес.
mc solaar
на 17.03.2009 в 12:19:30 #2ми направете го ГЪЛЪБАРНИК ,бе тъпчовци

Necromancer
на 17.03.2009 в 09:17:37 #1в кремиковци за скраб