Специалистът по спортно право Георги Градев обяви, че ЦСКА и Локомотив (Сф) имат три варианта за по-нататъшното си развитие.

Наред с това юристът на практика потвърди и Topsport.bg за това, че няма как Изпълкомът на БФС да се намеси и да остави двата клуба в „А" група.

Градев припомни също, че решението на Апелативната комисия е крайно и не подлежи на обжалване.

„Няма как да се появи нов клуб на мястото на стария директно в "А" група без да се нарушат Устава и Наредбата на БФС.

Продажбата на членството в БФС и на лиценза (който не е издаден) е невъзможна, защото това са непродаваеми права (intuitu personae)', обясни градев на профила си в социалната мрежа.

„Продажбата на активите на сегашния ЦСКА на нов с цел да се ощетят кредиторите е заобикаляне на закона, което се преследва от закона и ангажира наказателна отговорност на замесените лица.'

Да не говорим за санкциите, които УЕФА и ФИФА може да наложи на БФС, включително изваждане на националния ни отбор от всички състезания, както и изваждане на клубните ни отбори от турнирите на УЕФА.

Възможните изходи са 3:

1) ЦСКА отива във "В" група и се отваря процедура по несъстоятелност с цел да се оздрави сегашното дружество.

2) Друг клуб-член на БФС се пререгистрира като ЦСКА (със съгласието на сегашното ЦСКА) и продължава участието си в съответната група, в която се намира в момента на пререгистрацията.

3) ЦСКА регистрира ново дружество и започва като нов член на БФС от "А" окръжна група. В този случай лица, които са обвързани със сегашния ЦСКА, не бива да участват в управлението на новия клуб, иначе се излагат на наказателна отговорност."

Градев подчерта още, че засега играчите на Локо (Сф) и ЦСКА не са свободни агенти.

"Играчите не стават автоматично свободни с отнемане на лиценза на клуба. Правата и редът за прекратяване на трудовия договор са изчерпателно уредени в КТ. Няма такова животно като "автоматично прекратяване на ТД".

Ето и членовете от Наредбата, на които се основават твърденията на Градев:

Чл. 20, ал. 1, т. 1.(2) от Наредбата на БФС:

"(2) ФК, може да участва в процедура за издаване на лиценз за участие в професионалния футбол, когато до началото на първенството, за което се иска лиценз, е член на БФС при условията на чл.21, ал. 3 или чл. 36, ал. 1, т. 4 от Устава на БФС и е участвал в държавните първенства както следва:
...
2. за получаване на лиценз за участие в „А" футболна група - най-малко 3 (три) спортно-състезателни години до началото на сезона за който се иска лиценза."

Искането на чисто нов клуб, който евентуално ще бъде приет за временен член от ИК, за издаване на лиценз за "А" група е недопустимо.

Устав на БФС:

"Чл. 12. При упражняване на правомощията им органите и длъжностните лица на БФС трябва да спазват устава и вътрешните актове на съюза, правилниците, наредбите, разпорежданията и решенията на БФС, ФИФА и УЕФА, както и Етичния кодекс на ФИФА."

"Чл. 22. Всички членове на БФС са равнопоставени по отношение на правата и задълженията, определени в настоящия устав."

"Чл. 21. (1) ФК се приемат за членове въз основа на решение на общото събрание (конгрес) на БФС. За членове не могат да бъдат приети ФК, които са приели по-късно наименование, съвпадащо с наименованието на ФК, който е редовен член на БФС, освен със съгласието на заинтересования клуб.
...
(3) ИК на БФС одобрява молбата, когато прецени, че във ФК са създадени необходимите условия за развитие и усъвършенстване на футболната игра. След одобряване от ИК на молбата, до нейното разглеждане от конгреса съответният ФК упражнява правата и изпълнява задълженията на член на БФС, освен правото на глас на конгреса и правото да предлага кандидати за избирането им в състава на органите на съюза."

"Чл. 49. Изпълнителният комитет:
...
3. организира и осигурява спазването на устава и вътрешните актове от членовете и другите органи на БФС;
...
15. взема решения по всички въпроси, които по закон или съгласно устава не спадат в правата на друг орган".

"Чл. 76. (1) Апелативната комисия по лицензирането е в състав до петима членове. Председателят на комисията трябва да е лице с висше юридическо образование.
(2) Комисията взема решения с мнозинство от всички членове.
(3) Комисията се произнася по жалби срещу решения на Лицензионната комисия."