С максимална скорост от 198 мили/час, ускорение от 0 до 60 за 4,7 секунди, първокласни седалки и ръчно изработени дървени фурнири, Бентли предизвика фурор сред клиентите си, които могат да си позволят 117 500 паунда за автомобил. След загубата с 0:6 от Рединг мениджърът на Уест Хям Алън Кърбишли хвърли част от вината на т. нар. Бейби Бентли.
"Играчите ми искат да играят във Висшата лига и да карат Бейби Бентли, заяви човекът, който управляваше Форд Капри като футболист през 70-те. - За съжаление, нямаме нито едно от двете." Кърбишли беше прав: Капри е част от миналото. "Колата, която винаги си обещавал на себе си" сега е заменена от Бентли.
Далеч останаха времената, когато притежаваната от Джеф Хърст Форд Кортина MkII 1600E беше обект на завист от футболното братство. Въпреки че Киърън Ричардсън все още кара разхлопано Пежо 206, през 2003-а Уейн Рууни се возеше във Форд Ка, а дори миналогодишният хит сред играещите в Премиършип - BMW X5, е вече история. Несъмнено Кърбишли е прав - Бентли поколението расте с бързи темпове.
"Продажбите на Бентли нараснаха десетократно от 2003 г. насам, заяви говорителят на компанията Саймън Хъкнал. - Тогава продадохме 1000 коли, а през 2006 малко под 9500. Спортистите са в топ 5 на нашите купувачи. Откакто представихме модела "Континентъл Рейндж", ние привличаме все по-млада аудитория."
Един бърз преглед из тренировъчните бази показа, че към тази "аудитория" спадат Ледли Кинг, Джон Тери, Рио Фърдинанд и Тери Шерингам. Последният обаче е известен в Манчестър с факта, че отпразнува трансфера си в Юнайтед, правейки кръгчета около Дийнсгейт в луксозното си ново Ферари.
Бентли Континентал Рейндж, с вариациите си GT, Флаинг Спър и GTC, може и да се превърна в униформа на много отбори във Висшата лига, но няма съмнение, че скоро може да бъде изместен от друга марка. "Този пазарен сегмент привлича клиенти, които са в по-голяма степен капризни, твърди Хъкнал. - Те скачат от марка на марка, от модел на модел. Купувачите на Континентъл Рейндж може да идват от Порше или Ферари, след това да карат няколко години GT и после да минат на GTC например."
Съперник по популярност на Бентлито е Рейндж Роувър Суперчарджид Вог SE. Ашли Коул, Джейми Карагър, Майкъл Оуен и Джърмейн Дефоу са сред топиграчите, управляващи подобна кола. "Предполагам, че популярността на подобни автомобили се дължи и на други фактори, твърди Питър Лоутън от www.whatcar.com.
- Когато печелиш 40 000 паунда на седмица, трябва да го покажеш по някакъв начин, а тези коли са мощни и престижни."
Кейт Босуел от Ситнър Ролс-Ройс в Кнътсфорд твърди, че Ролс-Ройс Фантом Дропхед Купе ще е следващият хит сред играчите в Премиършип. Говорителят на базираното в Лондон представителство на Ферари обаче му опонира, че 599 GTB ще е колата-фаворит за тази година: "Моделът току-що излезе на пазара и вече продадохме 4-5. Ако сега си го поръчате, ще трябва да почакате поне 3 години. Това е знак за статуса и имиджа на колата, а футболистите винаги искат последните хитове."
homo ludens
на 10.01.2007 в 10:51:27 #2чети: ДО ТОГАВА
homo ludens
на 10.01.2007 в 10:50:45 #1ето защо не си поръчвам тия луксозни колички - да чакам 3 години, а тогава да се возя на трамвай ...