Голям успех постигнаха българските екипажи при автомобилите, участващи в тазгодишното издание на рали Дакар. Те успяха да завършат изключително тежкото испитание, което се случва за първи път в историята на българския автомобилизъм.

Голяма заслуга за това имаше вещото ръководство на капитана на отбора Тодор Христов, който участваше при АТВ-тата, но не можа да завърши  и при второто си участие.Той отпадна още в петия етап заради проблеми с двигателя.

Столичният общинският съветник Орлин Алексиев с навигатор Пламен Николов, които се състезаваха с кола "БМВ X1" финишираха на 61-ва позиция с общо изоставане от 29:50:47 часа от времето на победитуля Стефан Петерхансел (Франция). В последния 14-и етап те дадоха 73-о време след като имаха нови проблеми с охлаждането на автомобила.

Другият ни екипаж в състав Петър Ценков и Иван Маринов  "Опел Antara RR"  финишира 68-и на 33:43:50 часа. Много добре се представиха те в последния етап като дадоха 39-о време.

В надпреварата взеха участие 152 екипажа като завършиха 90 от тях.

Успехът на България е исторически тъй като на практика българите участваха с любителски автомобили. Изоставането от повече от денонощие не бива да ни заблуждава. Победителите участват с фирмени автомобили като зад тях стоят големи автомобилни концерни. Петър Ценков и Орлин Алексиев, както и навигаторите им Иван Маринов и Пламен Николов се пребориха с всевъзможни и наглед невъзможни препятствия, както природни, така и технически, но в крайна сметка трудът им беше възнаграден.

С достигането на финала Петър Ценков стана първият българин, покорил цели три пъти Рали Дакар. Както е известно, в предишните две издания на надпреварата той го стори с АТV, а сега успя и с автомобил.

Надпреварата бе спечелена при автомобилистите от Стефан Петерханзел (негова рекордна 11-а), при моторите очаквано победи Сирил Депре с КТМ, при ATV-тата - аржентинецът Петронели,а при камионите Едуард Николаев с  "КамАЗ", като  "КамАЗ" записа тройна победа.