Четирикратният световен шампион Томи Макинен бе в България за представянето на тима на „Приста ойл рали тим" за новия сезон. Ето какво сподели легендарният финландецът за „Топспорт".

- Г-н Макинен, как се стигна до договор с тима на „Приста ойл"?
- Крум Дончев направи връзката между нас и „Приста ойл". Амбициите и на двете страни са свързани с участие в европейския шампионат, а този факт мога да посоча като свързващо звено в съвместната ни работа. Желанието ни е да се представяме добре и вярвам, че ще успеем.

- Срокът на договора за какъв период е?
- В момента контрактът е за една година, но се надявам, че ще бъде продължен. Имаме много общи цели пред нас, така че базата ни за развитие е реална. И двете страни искаме едно - да побеждаваме.

- Крум Дончев ще кара Субару Импреза през новия сезон. Автомобилът е изработен от вашата фирма „Томи Макинен Рейсниг Тим". Разкажете нещо повече?
- Целта ми е да дам в ръцете на пилотите един много стабилен автомобил, който съдържа в себе си неща, които аз искам. Смятам, че така, базирайки се на личния ми опит, създавам състезателна кола, която може да побеждава. Другото зависи от личните качества на пилота. Знаете ли, след като приключих състезателната си кариера, разбрах, че един пилот се учи цял живот. Дори и сега, когато контактувам с млади пилоти, усещам, че в определени моменти виждам и други решения, които може да се направят. Всеки пилот има собствен стил. Рали спортът е изключително динамичен, защото във всеки един момент пилотът е подложен на напрежение и трябва да взима решения на мига. В тази ситуация действаш така, в другата действаш така, завоят взимаш с по-малка предавка, примерно, и т.н. Когато си добър и имаш добра кола, резултатите са с теб. Аз се стремя да предлагам добрата кола. Надяваме се, че ще успея в това отношение.

- След като споменахте, че всеки пилот има собствен стил, какво бихте казали за уменията на Крум Дончев?
- Не мога да бъда конкретен, защото ни предстои работа като тим. Вярвам в добрия път на развитие като екип.

- Крум Дончев сподели, че се поуплашил, когато е бил на дясната седалка до вас по време на тестовете на новото Субару. Скочили сте през неравност със 180 километра?
- (Усмихва се.) Все пак карахме рали автомобил, за който подобни препятствия, ако мога да ги нарека така, са нормални.

- Обучавате пилоти в школата във Финландия в Юваскула. Разкажете нещо за тази ваша работа?
- Както знаете, в Юваскула се провежда кръг от световния рали шампионат. Центърът е голям. С удоволствие помагам на младите. Вижте, всеки пилот е индивидуалност. За себе си мога да кажа, че съм от тези, които минават в така наречената неутрална графа. Поне така мисля аз. Целта ми, в този смисъл, е да задам тези рамки на младите. Всеки пилот сам преценява кога и как да кара, кога може да рискува, кога не. Пак ще повторя, че пилотът се учи постоянно. Добре е, когато има някой да ти покаже хитринки. И аз съм се учил, така че това е нормално. Надявам се младите да попиват и с нещо да ги обогатявам.

Пълното интервю четете във вестник "Топспорт".