"Създаването на новата Автомобилна федерация на България бе единственият вариант да спасим спорта от съдбата на картинга". Това заяви шефът на Съюза на българските автомобилисти (СБА) Емил Панчев на пресконференция, цитиран от "24 часа".
През 2012 година започнали крамолите в картинга и чак тази година президентът Йордан Върбицалиев спечелил всички дела, но федерация вече не съществува. Интересното е, че два от клубоветте, които тогава завели съдебни дела срещу решенията на общото събрание в картинга, са сред шестте, които обжалваха и избора на Калоян Станчев за президент на Българската федерация по автомобилен спорт.
Миналата година той бе избран с изключителното мнозинство от 72 от 95 гласа, но още на следващия ден бе заведено дело срещу това. Президентът на СБА, който е единственият представител на България в Международната федерация по автомобилен спорт, разкри, че още през 2017 година са били спрени комуникациите между БФАС и ФИА (Международната автомобилна федерация), защото централата в Швейцария била залята от доноси от българска страна. Тогава за отговорник по кореспонденицията бил избран Камен Михайлов - новият президент на АФБ.
Отнемането на статута за международно състезание на Рали "България" миналата година е било единствено и само заради пропуснати всякакви срокове на два пъти от страна на БФАС. И след скандалите от началото на годината на 19 януари Управителният съвет на ФБА взема решение да се отнемат правата на БФАС да организира автомобилни състезания в Бълария. На тази база Министерството на младежта и спорта отнема лиценза на БФАС и го дава на АФБ през април.
"В момента бившите ни колеги лъжат откровено състезатели и клубове. Искам още веднъж изрично да повторя 4 неща:
Всички лицензи, издадени преди 19 април, са валидни при потвърждаване от страна на АФБ без краен срок.
Второ, дори да не сме съгласни, ще проведем спортният календар на БФАС, както е гласуван.
Трето, ще признаем всички точки от състезанията, които са проведени до момента за крайното класиране, а не както се лъже, че ще има отпаднали.
И на последно място, всички визи за организиране на състезание са валидни при презаверка", заяви Камен Михайлов.
"Въпреки невярната информация до момента 43 клуба и 60 индивидуални лиценза вече са прехвърлени към новата централа. Това е 2/3 от реално съществуващите клубове и ни гарантира 5 години спокойстви, за да може да гледаме единствено спорта", допълни Емил Панчев.
В момента БФСА няма право по закон да организира всякакви състезание. 6 месеца след отнемането на лиценза на федерацията и клубовете губят своя. С удоволствие приех поканата от страна на АФБ да работя с нея, защото смятам, че това е единствено правилният начин за администриране на спорта. Въпреки клетвите, дадени на Общото събрание, още на следващия ден се започна със скандалите. Бяха наказани мои привърженици, бяха изключени клубове, раздаваха се санкции без всякакво основание, каза Калоян Станчев.
"Най-хубавото в момента, че при нас е гръбнакът на федерацията като шефа на Комисията по рали и шефа на Комисията по сигурност, което ни дава добра основа за работа", допълни той.