Световният шампион Себастиен Льоб със Ситроен спечели рекордната 28-ма победа в световния рали шампионат в кариерата си, след като стана първи на Рали Кипър. Льоб завърши с аванс от 21,2 секунди пред основния си конкурент Маркус Грьонхолм от Финландия с Форд.

Грьонхолм, световен шампион през 2002 година, поведе в първите два дни на състезанието, но в събота следобед се завъртя и отстъпи водачеството на французина.

"Много съм щастлив, че успях отново да спечеля в Кипър. Едва ли бих могъл да постигна нещо още по-силно и добро. Дадох всичко от себе си от старта до финала. Маркус Грьонхолм ме притисна до стената в първите два дни. Сега се надявам да спечелим третата си титла на Рали Турция", каза Льоб.

Недоволният Грьонхолм се опита да омаловажи факта, че заради грешка пропусна победата. "Борим се за победи в състезанията и за повече точки в шампионата при конструкторите. В момента изоставаме малко, но нека почакаме, има още време. Днес беше доста тежко, защото се опитахме да догоним Льоб. Отборът реши, че е по-добре да рискуваме, отколкото да караме само, за да пазим второто място", каза Грьонхолм.

Неговият съотборник Мико Хирвонен завърши трети. Той заяви, че ще обърне особено внимание на настройките на автомобила и
Форд Фокус за предстоящото Рали Турция. "Допуснах груба грешка в настройките на колата тук", каза Хирвонен.

В последния ден от Рали Кипър отпадна отсечката "Даунтаун Спешъл" в центъра на Лимасол, вторият по големина град на острова. Рали Кипър се провежда основно на макадам по черните пътища в планината Трудос и е едно от ралитата с най-ниска средна скорост.

За първи път в историята на състезанието организаторите решиха да направят 3,4-километров етап по улиците на Лимасол. Делегатът по сигурността на ФИА обаче прецени, че има голяма опасност за зрителите и пилотите, и настоя да се кара единствено за шоу пред публиката и да не се търсят бързи времена.

Пилотите се съгласиха да преминат етапа с нормална скорост, вместо да гонят класиране, но въпреки това имаше и инциденти. Испанецът Дани Сордо със Ситроен удари бетонна преграда и разби автомобила си. Преди катастрофата Сордо се движеше десети в класирането. Инцидентът със Сордо доведе до забавяне на предпоследния етап и стюардите го спряха отново по съображения за сигурност.

Класиране на Рали Кипър, 12-и кръг от световния рали шампионат:
1. Себастиан Льоб (Франция), Ситроен Ксара - 4:40:50,4 часа
2. Маркус Грьонхолм (Финландия), Форд Фокус - 4:41:11,6
3. Мико Хирвонен (Финландия), Форд Фокус - 4:46:06,5
4. Манфред Щол (Австрия), Пежо 307 - 4:47:30,1
5. Тони Гардемайстер (Финландия), Ситроен Ксара -  4:49:30,8
6. Ксавие Понс (Испания), Ситроен Ксара - 4:50:56,3

Класиране при пилотите след 12 от 16 старта:
1. Себастиан Льоб (Франция), Ситроен - 112 т.
2. Маркус Грьонхолм (Финландия), Форд - 77
3. Даниел Сордо (Испания), Ситроен - 41
4. Мико Хирвонен (Финландия), Форд - 39
5. Манфред Щол (Австрия), Пежо - 33
6. Петер Солберг (Норвегия), Субару - 23

Класиране при конструкторите:
1. Кронос Тотал Ситроен - 142 т.
2. Форд-WR-Тийм - 135
3. Субару-WR-Тийм - 79
4. О Ем Ви Пежо Норвегия - 59
5. Стобарт Форд - 30
6. Шкода - 22